SEO-blogg

  • Trond Lyngbø forteller om søkemotoroptimalisering, også kalt SEO.

    Søkemotoroptimalisering (SEO): Fakta, myter og feilinformasjon

    Det er gått ca 20 år siden Google startet opp. Og det er over 10 år siden Google ble forretningskritisk. Her kan du lese om fakta, myter og farlig feilinformasjon. I denne guiden får du servert ca. 10.000 ord med gratis ekspertråd om søkemotoroptimalisering og hvordan du jobber effektivt med SEO i dag, i morgen og i fremtiden.

  • Nettbutikk-SEO

    Derfor trenger e-handelsbedrifter SEO

    Hvis dere ikke optimaliserer nettbutikken for å rangere bedre i Google, gir dere fra dere gratis penger. Kanskje til og med mye penger. Dere kan enkelt selge to, tre eller kanskje til og med fem ganger mer hvis nettbutikken er mer synlig på relevante Google-søk via SEO og tiltrekker seg målrettet trafikk.

  • Søkeordsanalyse for nettbutikker og e-handel

    7 trinn til smart søkeordsanalyse for nettbutikker

    Å lykkes med e-handel handler om mer enn søkevolumer og nettstedets rangering i Google. Med mindre dere forstår hensikten bak hvorfor noen bruker et bestemt søkeord eller uttrykk på søkemotorer, er det vanskelig å konvertere besøkende til kunder. Søkeordsanalyse for nettbutikker og e-handel er en egen kunst. Det stiller store krav til kompetanse, erfaring og ekspertise hos den personen som skal utføre søkeordsanalysen.

  • Innholdsprodusent i et innholdsbyrå som jobber med innholdsmarkedsføring, strør nøkkelord over tekstene på en gammel skrivemaskin, og kaller det SEO.

    Innholdsmarkedsføring er IKKE «det nye SEO»

    Å tro at innholdsmarkedsføring er alt dere trenger, er en naiv og farlig overforenkling av SEO og måten Google fungerer på nå i 2017 og fremover. Dersom ditt innholdsbyrå bruker Googles søkeordplanlegger som et oppslagsverk for å få forslag til søkeord og trafikkanslag, og kaller dette for SEO, da bør du revurdere samarbeidet.

  • Vekstanalyse for nettbutikk og e-handel

    Vekstanalyse – motoren som gjør nettbutikken til en vekstmaskin

    Hvis det er én ting som er viktigere for en nettbutikk enn noe annet, så er det å selge ting til kunder og generere inntekter. Med mindre nettbutikken deres tjener penger, betyr det ikke stort at den er øverst på søkelistene hos Google eller har masse trafikk. Hensikten med disse tingene er å selge flere […]

  • SEO-analyse for nettbutikk

    Er billig SEO-analyse for nettbutikker egentlig billigere?

    Selgere som prøver å vinne en ny kunde, vil gi bort (gratis eller til lav pris) en ekstremt begrenset SEO-analyse som mangler viktige og essensielle detaljer. Slik jeg ser det, er dette ikke stort mer enn en salgsteknikk som utgir seg for å være SEO-analyse. Å stole på en begrenset test på nettet eller hoppe på en gratis SEO-analyse kan virke tiltalende – men det kan være farlig og til og med ødeleggende for bedriftens fremtid.

  • Innholdsstrategi for nettbutikk

    Slik bygger du en vinnende innholdsstrategi for nettbutikken din

    Jeg sammenligner ofte det potensielle markedet for produkter med vannet i en demning. For å få en liten, jevn strøm av vann kan du legge et rør fra demningen til destinasjonen din. Men hvis målet er å få vannet til å renne i strie strømmer, så raskt som mulig, må du legge en stor og […]

  • E-handel SEO: Ikke ignorer søkeordsanalyse og SEO om du vil ha en effektiv markedsføring på Google.

    5 feil suksessrike nettbutikker styrer unna

    Selv om det kanskje høres urealistisk ut å doble inntektene på kort tid, vil du fort oppdage at det faktisk er mulig. Du kan til og med gjøre det enda bedre, kanskje tredoble inntektene dine, hvis du er villig til å investere i fremtiden og klarer å unngå de vanligste tabbene. Her er de fem vanligste SEO-tabbene du må styre klar av for at nettbutikken din skal lykkes.

  • Nettbutikk-SEO: 40 tips til søkemotoroptimalisering av din nettbutikk

    40 SEO-tips for nettbutikker som vil øke salget!

    Søkemotoroptimalisering er et område nettbutikker ofte forsømmer. Mange bedrifter ville ha stort utbytte av hjelp fra kyndige eksperter på området, råd fra spesialister med erfaring i å utvikle og markedsføre nettbutikker som selger tusenvis av produkter og tjener millioner eller milliarder kroner årlig.

  • Det ledere må vite om Google og SEO

    Dette bør alle bedriftsledere vite om Google

    Bedrifter som motsetter seg denne revolusjonen, eller ikke innser at det har skjedd en enorm omveltning, vil ikke kunne løse problemer, utvikle seg og tilpasse seg. De vil bli hengende etter, og de vil miste kunder, salg og markedsandeler. For noen vil dette skje over natten. For andre kan det ta litt lenger tid.

  • Tips om SEO, innholdsmarkedsføring og søkeordsanalyse

    Derfor bør innholdsmarkedsføring bygges på et solid SEO-fundament

    Nettstedet ditt har bare noen få sekunder på å fange besøkendes interesse. Hvis det ikke gjør det, forsvinner de. Kanskje for alltid.

    Du kan bare tiltrekke deg folks oppmerksomhet hvis du forstår hvordan de tenker og hva de er ute etter. Det du forteller på nettstedet ditt må vinne gjenklang.

    Dette er grunnen til at innholdsmarkedsføring må bygges på et sterkt fundament, basert på søkemotoroptimalisering (SEO) og søkeordsanalyse. Uten innsikt i søkemotormarkedsføring vil du ikke kunne lage fristende innhold potensielle kunder ikke kan stå imot.