Teknisk søkemotoroptimalisering

Teknisk SEO

Teknisk SEO omfatter flere ting:

  • operativt arbeid med teknisk SEO
  • arbeidsmøter med dine ulike fagspesialister og ledere
  • opplæring av lokale ansatte som behøver å være involvert
  • oppfølging av markedsføringsstrategier og implementering av aktiviteter
  • utarbeiding av taktikker som er lokalt effektive på bestemte steder
  • sørge for at eksterne partnere gjør ting riktig

Vi tilbyr også flere SEO-tjenester. Vi bistår kunder ved å støtte dem i møter med leverandører (som web-, reklame- og mediebyråer). Dette er for å sørge for at det foreligger en korrekt brief, og for å avklare og sikre viktige tekniske detaljer som hjelper dem å oppnå økt effekt.

Målet er å så og høste synergieffekter der det er mulig og relevant for organisk søk og SEO.

Vi jobber på tvers av ulike overlappende fagområder for å forsterke teamet ditt og

  • hjelper til med å sette riktig prioriteringer
  • måle og rapportere forretningskritiske KPI’er
  • indikere hva neste skritt bør være

Hvordan vi hjelper deg med teknisk SEO

Din SEO-konsulent, Trond Lyngbø, har over et tiår med erfaring med teknisk SEO, og kjenner til de aller fleste utfordringer og muligheter på nettbutikkløsninger og publiseringsløsninger som blant annet:

Det betyr at du får skreddersydd SEO-leveransen basert på dine unike behov på den spesifikke publiseringsløsning, CMS, nettbutikkløsning eller e-handelsplattform.

Noen av elementene vi jobber med er blant annet, men er ikke begrenset til:

  • SEO-analyse
  • Nettstedsarkitektur (blant annet informasjonsarkitektur og nettstedsstruktur)
  • Analyse av loggfiler
  • JavaScript
  • Mobil SEO
  • Domenestrategi
  • Migrering (f.eks. endring av domenenavn eller domenestrategi, re-design av nettsted eller bytte av teknisk løsning)
  • Søkeordsanalyse (eller søkeordsanalyse for nettbutikker dersom du driver nettbutikk eller e-handel i kombinasjon med salg i fysiske butikker.)
  • Internasjonal SEO (språk, domenestrategi, målretting og teknisk implementering)

Hva koster det?

Teknisk SEO trenger ikke å være kostbart. Det er heller ikke nødvendigvis noe som trenger å ta lang tid. Selv om enkelte av oppgavene gjerne tar litt tid, er det samtidig en rekke elementer vi kan skille ut i mindre prosjekter, og få unna raskt og effektivt. Det er alltid såkalte quick wins og raske og effektive tiltak på vår meny. Dette kan utføres parallelt med andre aktiviteter.

Enten du behøver vår bistand til teknisk søkemotoroptimalisering én gang, som for eksempel ved en migrering, eller bytte av teknisk løsning, eller du ønsker kontinuerlig oppfølging over tid, kan vi hjelpe deg. Alt du trenger å gjøre er å ta kontakt med oss, så tar vi der derifra.

Gratis og uforpliktende demo

Vi kommer gjerne til deg, men du er også hjertelig velkommen til oss. Vi tilbyr en gratis demo og uforpliktende konsultasjon.

Vi holder til vegg i vegg med Oslo Sentralstasjon (Oslo S), midt i Oslo sentrum. Vårt kontor er enkelt tilgjengelig med offentlig kommunikasjon, både tog, buss, trikk og t-bane. Det er flere parkeringshus å velge mellom.

Kort om oss – hvem vi er best på å hjelpe

Search Planet har hovedfokus på SEO for større virksomheter og e-handelsaktører som selger varer på nett og i fysiske butikker.

De fleste kundene våre omsetter for milliarder årlig i hvert marked. Vi bistår våre kunder på tvers av landegrenser, språk og kulturer.

I tillegg til prosjektoppdrag og løpende arbeid og oppfølging relatert til teknisk SEO og søkemotoroptimalisering, bistår også våre kunder med operasjonalisering og implementering. Det gjør vi både i Norge, Sverige, Danmark, Finland.

Vi har ekspertise og erfaring til å utføre alt arbeid selv. Men, skulle du føle at behovet for ekstra båndbredde melder seg, fordi tiden din er knapp, skal du være klar over at vi samarbeider med noen av verdens fremste spesialister og setter sammen et skreddersydd «delta-team» for din bedrift, på kort varsel.

Vi arbeider også med noen få spesielt utvalgte oppstartsbedrifter. En av disse, som vi har jobbet med siden deres første driftsår, startet med kun en håndfull ansatte, og gjør det i dag skarpt på Oslo børs.

En kjerneverdi i Search Planet er at vi skal gå inn i et prosjekt med mål om å eliminere oss selv. Vi skal sette kundene i stand til å hjelpe seg selv. Det gjør vi mulig gjennom en egenutviklet prosess og metodikk.

Høres dette høres interessant ut? Ikke vent med å ta kontakt. Plutselig får du dårlig tid! 🙂