SEO-analyse
Selskaper vi har bistått med søkemotoroptimalisering og SEO-analyse, er bedrifter som blant annet DNB, Elkjøp Nordic, NorgesGruppen, Telenor, Jernia, Visma, med flere.
På rekordtid har vi satt enkelte i stand til å innta en bransjeledende posisjon og dominere den. Vi har gjort det for små og store nisjer. Vi har lykkes med å dominere konkurranseutsatte kategorier og underkategorier i nettbutikker, samt økt omsetning i mange fysiske butikker, offline.
Tidslinjer er vanligvis kortere enn kunder tror.
Et eksempel på slikt, kan du lese om i denne saken som Dagens Næringsliv (DN) publiserte om Elkjøp Nordic, som vi har jobbet med i over 5 år på rad.
Vår SEO-analyse involverer blant annet:
- Situasjonsanalyse
- Vekstanalyse
- Søkeordsanalyse
- Konkurrentanalyse (inkludert referansemåling og posisjoneringsoversikt for opp til 20 konkurrenter)
- Teknisk SEO
- Lokal SEO
- Nettbutikk-SEO (dersom du driver med netthandel)
- Vurdering av synlighet, både på søk fra stasjonære PC-er og mobile enheter, og på alle steder der du har kunder, inkludert lokale butikker i forskjellige byer eller steder.
- En SEO-analyse som avdekker hindringer, svakheter og problemområder i din nåværende SEO-strategi.
Hva får du? Og hvordan kan du bruke innsikten?
Etter å ha vurdert de ulike markedsføringsaktivitetene i din overordnede markedsføringsstrategi, vil vi
- gi deg en prioriteringsliste over de mest kritiske problemene (både teknisk og strategisk)
- hjelpe deg å gjennomføre nødvendige endringer og implementere løsningene
- vurdere din innholdsstrategi
- gi deg konkrete detaljer om hvilket innhold du trenger
- gi råd om hvordan du kan organisere innhold mest effektivt
- hjelpe deg med å skape verdifullt og engasjerende innhold (formål, behov, løsning, speiling)
- foreslå innhold som øker konverteringsraten og salget ditt
- gjøre kommunikasjonen din mer effektiv
- advare mot hva slags innhold du IKKE bør investere i
Du vil bli i stand til å kartlegge populære emner, temaer og innhold, for å så lage en kundesentrert innholdsstrategi som vil være effektiv for både synlighet på søkemotorene og for å bygge lojalitet og merkevare.
Dette er en grundig, helhetlig SEO-analyse
Vår SEO-analyse er ikke en enkel automatisert test hvor man trykker på en knapp og får noen raske og enkle SEO-tips i retur noen minutter seinere. Nei, vi legger vekt på å oppnå en langvarig effekt som vil sikre dine investeringer og påvirke bedriftens virksomhetsmål.
En SEO-analyse fra Search Planet er skreddersydd for dine unike virksomhetsmål og individuelle behov, og vil være en grundig analyse som involverer bred og dyp tverrfaglig spisskompetanse og ekspertise.
Vår SEO-analyse er for deg som ønsker en helhetlig analyse basert på hvordan Google fungerer i dag, og innsikt i hva som blir avgjørende for deg i tiden fremover.
Trenger du hjelp til å velge hva som er mest riktig for deg, så hjelper vi deg med dette.
Analyse og innsikt
Kontakt oss for en prat om SEO-analyse
Vi har bistått bedrifter som Elkjøp Nordic, DNB, NorgesGruppen, Jernia, Visma, Color Line, Telenor, med mange flere. Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat om søkemotoroptimalisering og SEO-analyse i din bedrift.