Innholdsstrategi for rask, lþnnsom vekst? Content GAP-analyse + SEO = 🚀

Content GAP-analyseContent Audit

KUNDESENTRISK

Har du en effektiv innholdsstrategi?


Kjenner du kundene dine pÄ et individuelt nivÄ? Er du synlig nÄr de googler etter svar pÄ sine spÞrsmÄl og behov de har i kundereisene og kjÞpsprosessene?

Skjermbilde fra Google Analytics etter SEO for nettbutikk

LØNNSOM VEKST

Vi skaper finansiell pÄvirkning


Langvarig hÞy effekt pÄ forretningskritiske mÄl og KPIer.

SØKEMOTOROPTIMALISERING + ANALYSE + INNHOLD = SANT!

Unik analysetjeneste som sikrer dine innholdsinvesteringer


FÞr du bruker en krone, kan vi forutse hvilken innholdsstrategi og hvilket konkret innhold som vil gi hÞy og langvarig effekt pÄ finansielle virksomhetsmÄl.

Har du en innholdsstrategi som skaper salg og omsetning? Klarer du Ä produsere innhold som effektivt etablerer forbindelser med betalende kunder pÄ de ulike stadiene i kundereisen og de ulike stegene i kjÞpsprosessene?

Search Planet tilbyr spesialiserte innholdsanalysetjenester for store bedrifter, e-handelsorganisasjoner og nettbutikker som bruker innholdsmarkedsfĂžring for Ă„ drive trafikk og tiltrekke seg nye kunder og salg.

Innholdet er selve livsnerven i Internett. SÞkemotorer indekserer og rangerer et nettsted basert pÄ innholdet. Hvis innholdet er av hÞy kvalitet, rettet mot publikum og relevant for brukerne, vil nettstedet rangere hÞyt opp pÄ sÞkeresultat.

Men dette skjer ikke automatisk, eller tilfeldig.

Innholdet mÄ vÊre forberedt, planlagt og produsert med en bestemt type besÞkende i tankene.

Du mÄ undersÞke og finne ut nÞyaktig hva kundene er ute etter i forskjellige butikker eller pÄ ulike deler av nettstedet ditt.

I stedet for Ä kaste bort tid og ressurser pÄ Ä utarbeide ett enkelt innhold som er valgt spontant, basert pÄ magefÞlelse og tilfeldigheter, bÞr du utarbeide en skreddersydd innholdsstrategi som passer dine unike forretningsmÄl og nÞkkeltallindikatorer (KPIer).

Den type innhold du lager (eller fÄr noen andre til Ä lage for deg) mÄ vÊre utformet slik at det tiltrekker flere kunder, genererer mer salg og bidrar til Ä oppnÄ dine strategiske mÄl.

VĂ„r tjeneste vil hjelpe deg Ă„ gjĂžre alt dette – og mer.

Du vil redusere kostnader og tid, og bli en bedre innkjÞper av innhold og innholdstjenester. Bedriftens innholdsstrategi vil bli mer effektiv. Du vil fÄ varige resultater som driver trafikk og salg i mange Är fremover. Du vil fÄ positive synergieffekter som ikke bare bringer deg hÞyere pÄ Google, men ogsÄ gjÞr deg mer synlig for nye mÄlgrupper og fremmer merkevarebygging.

Basert pÄ grundig analyse og fakta


I vÄr content GAP-analyse bryter vi ned sÞkedata fra Google pÄ detaljnivÄ og kombinerer dette med interne finansielle tall og webanalyse. Vi kan da forutsi resultatet fÞr du gÄr i gang.

Vi kan

  • finne ut hva dine ideelle kunder sĂžker etter pĂ„ nettet
  • veilede deg i Ă„ forberede, planlegge og lage innholdet de Ăžnsker
  • strukturere ditt valg av innhold basert pĂ„ analysedata og sĂžkevolum
  • hjelpe deg Ă„ oppnĂ„ forretningsmessige mĂ„l gjennom innholdsmarkedsfĂžringen
  • spore resultat for Ă„ vise hvor effektivt innholdet direkte eller indirekte stĂžtter dine mĂ„l

Mange SEO- og innholdsbyrĂ„er lover Ă„ gi innholdet ditt flere «liker» og delinger pĂ„ sosiale medier. Vi fokuserer i stedet pĂ„ viktige parametere som pĂ„virker virksomhetens bunnlinje – besĂžkende og konvertering, omsetning og fortjeneste.

MÅLGRUPPE

Hvem vil ha nytte av denne tjenesten?


Er du opptatt Ä nÄ virksomhetskritiske mÄl og krav, raskt og forutsigbart? Hva om du kan realisere potensialet pÄ halve tiden til en lavere kostnad?

VĂ„re typiske kunder er:

  • StĂžrre bedrifter med interne team som jobber med innholdsproduksjon, eller samarbeider med et eksternt innholdsbyrĂ„.
  • Nettbutikker som ogsĂ„ har offline butikker, som kjĂžrer omni-kanal markedsfĂžringskampanjer
  • Profesjonelle innholdsbyrĂ„er som Ăžnsker Ă„ lĂžfte kvaliteten og effekten av sitt arbeid for sine kunder, velger ogsĂ„ Ă„ bruke vĂ„re tjenester.
  • WebbyrĂ„er som Ăžnsker Ă„ bygge kundesentriske og salgseffektive nettsider, som er godt integrert med sine kunders overordnede virksomhetsplan. Et typisk scenario kan vĂŠre at selskapet kanskje allerede har en overordnet innholdsstrategi, og ser verdien av Ă„ involvere oss i planleggingen og implementeringen av en ny nettlĂžsning eller redesign av en eksisterende lĂžsning. Der innholdsstrategi ikke bare betyr innholdsplanlegging og innholdsproduksjon, men ogsĂ„ involverer sĂžkeordsanalyse, informasjonsarkitektur, nettstedsstruktur, teknisk rammeverk og sidemaler, organisering av innhold i tema og undertema, navngiving av produktkategorier, med mer.

Samtlige kunder fÄr stort utbytte av vÄre tjenester og de rapporterer konsekvent Þking i antall besÞkende, salg og inntekter.

PRIORITERINGER

Dette gir vi deg


Som en forsterkning pÄ ditt team, hjelper vi deg med Ä lage en effektiv innholdsstrategi som lar deg arbeide smart med innholdsmarkedsfÞring, SEO og merkevarebygging.

  • Grundig sĂžkeordsanalyse for innholdsmarkedsfĂžringen utvunnet fra sĂžkemotorer som Google og kraftige SEO-verktĂžy
  • Fagkyndig innsikt i relatert innhold som vil vĂŠre av interesse for de besĂžkende, og som hjelper dem Ă„ finne svar pĂ„ spĂžrsmĂ„lene og problemene som var utgangspunktet for at de havnet pĂ„ nettsiden din
  • Forslag til hvordan innholdet kan presenteres pĂ„ en mĂ„te som gir en god brukeropplevelse
  • Harde fakta og data for informasjonsarkitekter og webdesignere, slik at de vet hvordan de skal strukturere nettstedet ditt og organisere innholdet for stĂžrst effekt (en av vĂ„re bestselgere)
  • Tips og retningslinjer for Ă„ redesigne nettstedet (eller lage et nytt) pĂ„ en mĂ„te som tiltrekker sĂžketrafikk, og fortsetter Ă„ gjĂžre det i mange Ă„r

SEO-tjenester som ogsÄ inngÄr

Vi finner svakheter og hull, slik at du kan tette dem. Vi har en unik «rigg» for Ă„ sikre rask lĂžnnsom vekst for kunder. Dette gjĂžr vi ved Ă„ sette sammen en skreddersydd lĂžsning.

SEO-analyse

Helhetlig strategisk SEO-analyse, av mer enn kun innhold og ditt domene.

Content GAP-analyse

SÞkeordene du mÄ bli synlig pÄ. Nytt innhold du mÄ lage for Ä tette hull i kundereisen.

Content-audit

Forbedring av eksisterende innhold for Ä rangere bedre for Ä bli funnet pÄ Google pÄ tvers av kundereisene.

Utvalgte innlegg om innholdsstrategi, innholdsmarkedsfĂžring og SEO fra bloggen

Din konsulent har skrevet flere innlegg om temaet pÄ bloggen. Her er tre av dem.

Content marketing

Derfor bÞr content marketing bygges pÄ et solid SEO-fundament

Mange bedrifter mislykkes med innholdsmarkedsfÞring fordi de har feil innfallsvinkel. En dyktig SEO-konsulent kan hjelpe deg med Ä realisere innholdets fulle potensial, pÄ en konkret mÄte.

Les innlegget
InnholdsmarkedsfĂžring

Content marketing er IKKE «det nye SEO»

Stadig oftere Ăžnsker norske bedrifter Ă„ kjĂžpe inn sĂžkeordmĂ„lrettede artikler til Ă„ legge ut pĂ„ nettstedet sitt – etter Ă„ ha lagt inn noen fĂ„ populĂŠre sĂžkeord og fylt pĂ„ med produktnavn. Dette er ikke SEO. Dersom ditt innholdsbyrĂ„ kaller dette for SEO, bĂžr du revurdere samarbeidet.

Les innlegget
SEO

SĂžkemotoroptimalisering: Myter, feil og fakta om SEO

Kan DU bli holdt ansvarlig for Ă„ ha ignorert Googles betydning for virksomheten?

Les innlegget

Publikasjoner i utlandet (pÄ engelsk sprÄk)

Search Engine Land

Over 50 spalter om SEO, innholdsstrategi, innholdsmarkedsfÞring og e-handel. Topplistet 5 Är pÄ rad internasjonalt. Klikk her for oversikt.

SEMrush

I arbeidet med innholdssstrategi og innholdsmarkedsfÞring er SEO sentralt. Men strategisk SEO-analyse er en forutsetning i konkurranseutsatte bransjer og nÄr varer koster mye penger. Hvordan jobber jeg selv? Les det nyeste innlegget her.

Marketing Land

PopulÊr spalte om digital transformasjon og endringsledelse i den nye kundereisen. Relevant fordi innholdsstrategi i dag ogsÄ bÊrer ansvar for salgsstrategi og implementering av overordnet virksomhetsstrategi. Les innlegget.

MOZ

Jobber du slik med SEO i din innholdsstrategi og implementering av denne med innholdsmarkedsfÞring og i planlegging og produksjon, kan du lÞfte bedriften til et helt nytt nivÄ. Les hvordan jeg hjelper deg i dette innlegget.

Trond Lyngbø forteller om søkemotoroptimalisering, også kalt SEO.

Offisiell dommer

Din konsulent er utvalgt som offisiell European Search Awards-dommer. Ansvarlig for Ä vurdere og kÄre det beste innen SEO, PPC og content marketing i Europa.

European Search Awards

MEDIEOMTALE

Anerkjent SEO-ekspertise


VÄre dyktige ansatte har over flere Är oppnÄdd gode resultater og internasjonal anerkjennelse.

Forbes-omtale.

Omtalt og presentert som en av verdens 25 fremste SEO-spesialister.

Trond LyngbĂž: SEO Columnist At Search Engine Land

Search Engine Land: Topplistet SEO-spaltist fem Är pÄ rad (50+ publiserte spalter.)

Google IT: Bok om sĂžkemotoroptimalisering med Trond LyngbĂž fra Search Planet AS i Oslo, Norge.Google It: Medforfatter av internasjonal bok om SEO utgitt av Springer.

Medieomtale

Pluss mye, mye mer som du kan lese om.

Les mer
SEO-konsulent Trond Lyngbø, Search Planet AS, Oslo, Norge.

Trenger du hjelp med innholdsstrategi?

Ta gjerne direkte kontakt med meg dersom jeg kan vĂŠre til hjelp for deg. Jeg Ăžnsker Ă„ hjelpe, ikke nĂžl med Ă„ ta kontakt. Hilsen Trond 🙂

Ta kontakt