Innholdsstrategi

Har du en innholdsstrategi for innholdsmarkedsføring og SEO?

Search Planet tilbyr innholdsstrategitjenester for bedrifter som bruker innholdsmarkedsføring for å drive trafikk og tiltrekke seg nye kunder og salg. Dette programmet består av innhold som er utarbeidet for både bedriftens eget nettsted og for bruk eksternt, på andre domener og nettsteder.

Innholdet er selve livsnerven i Internett. Søkemotorer indekserer og rangerer et nettsted basert på innholdet. Hvis innholdet er av høy kvalitet, rettet mot publikum og relevant for brukerne, vil nettstedet rangere høyt opp på søkeresultat.

Men dette skjer ikke automatisk, eller tilfeldig.

Innholdet må være forberedt, planlagt og produsert med en bestemt type besøkende i tankene.

Du må undersøke og finne ut nøyaktig hva kundene er ute etter i forskjellige butikker eller på ulike deler av nettstedet ditt.

I stedet for å kaste bort tid og ressurser på å utarbeide ett enkelt innhold som er valgt spontant, basert på instinkt og magefølelse, bør du utarbeide en skreddersydd innholdsstrategi som passer dine unike forretningsmål og nøkkeltallindikatorer (KPIer).

Den type innhold du lager (eller får noen andre til å lage for deg) må være utformet slik at det tiltrekker flere kunder, genererer mer salg og bidrar til å oppnå dine strategiske mål.

Vårt program for innholdsstrategi vil hjelpe deg å gjøre alt dette – og mer.

Du vil minimere bortkastete forsøk og bli en bedre innkjøper av digital markedsføring. Innholdsmarkedsføringen vil bli mer effektiv. Du vil få varige resultat som driver trafikk og salg i mange år fremover. Du vil få positive synergieffekter som ikke bare bringer deg høyere på søkemotorrangeringer, men også gjør deg mer synlig for målgruppen og fremmer merkevarebygging.

Slik kan Search Planet gjøre en forskjell

Vi kan

  • finne ut hva dine ideelle kunder søker etter på nettet
  • veilede deg i å forberede, planlegge og lage innholdet de ønsker
  • strukturere ditt valg av innhold basert på analysedata og søkevolum
  • hjelpe deg å oppnå forretningsmessige mål gjennom innholdsmarkedsføringen
  • spore resultat for å vise hvor effektivt innholdet direkte eller indirekte støtter dine mål

Mange SEO- og innholdsmarkedsføringskonsulenter lover å gi innholdet ditt flere «liker» og delinger på sosiale medier. Vi fokuserer i stedet på viktige parametere som påvirker virksomhetens bunnlinje – besøkende og konvertering, omsetning og fortjeneste.

Hvem vil ha nytte av en innholdsstrategi

Våre typiske kunder er:

  • Nettbaserte bedrifter som opererer digitalt, med kunder på forskjellige steder
  • Nettbutikker som også har offline butikker, som kjører omni-kanal markedsføringskampanjer

Begge typer kunde får stort utbytte av våre konsulenttjenester for innholdsstrategi, og de rapporterer konsekvent øking i antall besøkende, salg og inntekter etter å ha innlemmet våre forslag i sin markedsføring.

Dette gir vi deg

  • Grundig analysert søkeorddata for innholdsmarkedsføringen, utvunnet fra Google Adwords og andre kraftige søkeverktøy
  • Fagkyndig innsikt i relatert innhold som vil være av interesse for de besøkende, og som hjelper dem å finne svar på spørsmålene og problemene som var utgangspunktet for at de havnet på nettsiden din
  • Forslag til hvordan innholdet kan presenteres på en måte som gir en god brukeropplevelse
  • Harde fakta og data for informasjonsarkitekter og webdesignere, slik at de vet hvordan de skal strukturere nettstedet ditt og organisere innholdet for størst effekt (en av våre bestselgere)
  • Tips og retningslinjer for å redesigne nettstedet (eller lage et nytt) på en måte som tiltrekker søketrafikk, og fortsetter å gjøre det i mange år

I en bloggpost på bloggen vår, kalt «Derfor bør innholdsmarkedsføring bygges på et solid SEO-fundament«, forklarer vi hvordan dette er viktig.

Trond Lyngbø hos Search Planet har skrevet en rekke populære fagartikler om innhold og SEO hos Search Engine Land. Under finner du noen lesetips:

Slik kan du komme i gang

Vi vil gjerne gi deg en gratis demo og presentasjon som vil forklare nøyaktig hvordan vi kan jobbe sammen. Ta kontakt, så tar vi det derifra.

Vi ser frem til å høre fra deg.