Har du en innholdsstrategi som skaper salg og omsetning? Klarer du Ä produsere innhold som effektivt etablerer forbindelser med betalende kunder pÄ de ulike stadiene i kundereisen og de ulike stegene i kjÞpsprosessene?

Search Planet tilbyr spesialiserte innholdsanalysetjenester for store bedrifter, e-handelsorganisasjoner og nettbutikker som bruker innholdsmarkedsfĂžring for Ă„ drive trafikk og tiltrekke seg nye kunder og salg.

Innholdet er selve livsnerven i Internett. SÞkemotorer indekserer og rangerer et nettsted basert pÄ innholdet. Hvis innholdet er av hÞy kvalitet, rettet mot publikum og relevant for brukerne, vil nettstedet rangere hÞyt opp pÄ sÞkeresultat.

Men dette skjer ikke automatisk, eller tilfeldig.

Innholdet mÄ vÊre forberedt, planlagt og produsert med en bestemt type besÞkende i tankene.

Du mÄ undersÞke og finne ut nÞyaktig hva kundene er ute etter i forskjellige butikker eller pÄ ulike deler av nettstedet ditt.

I stedet for Ä kaste bort tid og ressurser pÄ Ä utarbeide ett enkelt innhold som er valgt spontant, basert pÄ magefÞlelse og tilfeldigheter, bÞr du utarbeide en skreddersydd innholdsstrategi som passer dine unike forretningsmÄl og finansielle KPI-er.

Den type innhold du lager (eller fÄr noen andre til Ä lage for deg) mÄ vÊre utformet slik at det tiltrekker flere kunder, genererer mer salg og bidrar til Ä oppnÄ dine strategiske mÄl.

VĂ„r tjeneste vil hjelpe deg Ă„ gjĂžre alt dette – og mer.

Du vil redusere kostnader og tid, og bli en bedre innkjÞper av innhold og innholdstjenester. Bedriftens innholdsstrategi vil bli mer effektiv. Du vil fÄ varige resultater som driver trafikk og salg i mange Är fremover. Du vil fÄ positive synergieffekter som ikke bare bringer deg hÞyere pÄ Google, men ogsÄ gjÞr deg mer synlig for nye mÄlgrupper og fremmer merkevarebygging.

Vi kan

  • finne ut hva dine ideelle kunder sĂžker etter pĂ„ nettet
  • veilede deg i Ă„ forberede, planlegge og lage innholdet de Ăžnsker
  • strukturere ditt valg av innhold basert pĂ„ analysedata og sĂžkevolum
  • hjelpe deg Ă„ oppnĂ„ forretningsmessige mĂ„l gjennom innholdsmarkedsfĂžringen
  • spore resultat for Ă„ vise hvor effektivt innholdet direkte eller indirekte stĂžtter dine mĂ„l

Mange SEO- og innholdsbyrĂ„er lover Ă„ gi innholdet ditt flere «liker» og delinger pĂ„ sosiale medier. Vi fokuserer i stedet pĂ„ viktige parametere som pĂ„virker virksomhetens bunnlinje – besĂžkende og konvertering, omsetning og fortjeneste.

VĂ„re typiske kunder er:

  • StĂžrre bedrifter med interne team som jobber med innholdsproduksjon, eller samarbeider med et eksternt innholdsbyrĂ„.
  • Nettbutikker som ogsĂ„ har offline butikker, som kjĂžrer omni-kanal markedsfĂžringskampanjer
  • Profesjonelle innholdsbyrĂ„er som Ăžnsker Ă„ lĂžfte kvaliteten og effekten av sitt arbeid for sine kunder, velger ogsĂ„ Ă„ bruke vĂ„re tjenester.
  • WebbyrĂ„er som Ăžnsker Ă„ bygge kundesentriske og salgseffektive nettsider, som er godt integrert med sine kunders overordnede virksomhetsplan. Et typisk scenario kan vĂŠre at selskapet kanskje allerede har en overordnet innholdsstrategi, og ser verdien av Ă„ involvere oss i planleggingen og implementeringen av en ny nettlĂžsning eller redesign av en eksisterende lĂžsning. Der innholdsstrategi ikke bare betyr innholdsplanlegging og innholdsproduksjon, men ogsĂ„ involverer sĂžkeordsanalyse, informasjonsarkitektur, nettstedsstruktur, teknisk rammeverk og sidemaler, organisering av innhold i tema og undertema, navngiving av produktkategorier, med mer.

Samtlige kunder fÄr stort utbytte av vÄre tjenester og de rapporterer konsekvent Þking i antall besÞkende, salg og inntekter.

Dette gir vi deg

  • Grundig sĂžkeordsanalyse for innholdsmarkedsfĂžringen utvunnet fra sĂžkemotorer som Google og kraftige SEO-verktĂžy.
  • Content GAP-analyse
  • Konkurrentanalyse, med oversikt over hvilke sĂžkeord og -fraser du ikke rangerer pĂ„ som konkurrentene gjĂžr.
  • Fagkyndig innsikt i relatert innhold som vil vĂŠre av interesse for de besĂžkende, og som hjelper dem Ă„ finne svar pĂ„ spĂžrsmĂ„lene og problemene som var utgangspunktet for at de havnet pĂ„ nettsiden din.
  • Forslag til hvordan innholdet kan presenteres pĂ„ en mĂ„te som gir en god brukeropplevelse.
  • Harde fakta og data for informasjonsarkitekter og webdesignere, slik at de vet hvordan de skal strukturere nettstedet ditt og organisere innholdet for stĂžrst effekt (en av vĂ„re bestselgere).
  • Tips og retningslinjer for Ă„ redesigne nettstedet (eller lage et nytt) pĂ„ en mĂ„te som tiltrekker sĂžketrafikk, og fortsetter Ă„ gjĂžre det i mange Ă„r.
  • Mye mer.
Trond LyngbĂž. SEO-konsulent, Search Planet AS, Oslo, Norge.

Trond LyngbĂž

Dette innlegget er skrevet av Trond LyngbĂž, senior SEO-konsulent og grĂŒnder i Search Planet. Trond har 20-Ă„rs SEO-erfaring og omfattende kompetanse innen teknisk SEO, SEO-analyse og SEO-strategi.

Trond er omtalt som SEO-ekspert hos Forbes. Han er topplistet SEO-spaltist hos Search Engine Land fem Är pÄ rad, topplistet SEO-ekspert hos Search Engine Journal tre Är pÄ rad, og dommer i European Search Awards, European Content Awards, UK Dev Awards, UK Digital Growth Awards, Global Marketing Awards og Global Agency Awards.

Trond jobber som SEO-konsulent for en rekke av Nordens og Europas ledende bedrifter, nettbutikker og butikkjeder.

Noe han jobber mye med er SEO for nettbutikker, e-handel og butikkjeder, og migrering av nettsteder, plattformbytte, redesign-prosesser, omnikanal handel, digitalisering, og konkurrentanalyse.

Les mer om Trond LyngbĂž

Content GAP-analyse

Resultatene og innsikten fra GAP-analysen vil gjÞre det enklere Ä utvikle en innholdsstrategi. Vi identifisere nÞyaktig hvilke omrÄder du burde fokusere pÄ, og gir deg en oversikt over hva som skal til for at du skal nÄ bedriftens forretningsmÄl. Medie- og innholdsbyrÄ kan ogsÄ kjÞpe denne tjenesten.

Les mer om GAP-analysen

SEO-analyse

Vi tar oss av kompleks og avansert SEO-analyse for deg. Vi tilbyr alt fra A-Å innen SEO, og inkluderer det din bedrift trenger for Ă„ arbeide med SEO pĂ„ en effektiv mĂ„te i innholdsstrategi, informasjonsarkitektur og innholdsmarkedsfĂžring. Vi dekker deg pĂ„ tvers av team, strategier, teknologi, lokasjon og kundereiser.

Ler mer om SEO-analyse