Innholdsstrategi for rask, lønnsom vekst? Content GAP-analyse + SEO = 🚀
KUNDESENTRISK
Har du en effektiv innholdsstrategi?
Kjenner du kundene dine på et individuelt nivå? Er du synlig når de googler etter svar på sine spørsmål og behov de har i kundereisene og kjøpsprosessene?

LØNNSOM VEKST
Vi skaper finansiell påvirkning
Langvarig høy effekt på forretningskritiske mål og KPIer.
SØKEMOTOROPTIMALISERING + ANALYSE + INNHOLD = SANT!
Unik analysetjeneste som sikrer dine innholdsinvesteringer
Før du bruker en krone, kan vi forutse hvilken innholdsstrategi og hvilket konkret innhold som vil gi høy og langvarig effekt på finansielle virksomhetsmål.
Har du en innholdsstrategi som skaper salg og omsetning? Klarer du å produsere innhold som effektivt etablerer forbindelser med betalende kunder på de ulike stadiene i kundereisen og de ulike stegene i kjøpsprosessene?
Search Planet tilbyr spesialiserte innholdsanalysetjenester for store bedrifter, e-handelsorganisasjoner og nettbutikker som bruker innholdsmarkedsføring for å drive trafikk og tiltrekke seg nye kunder og salg.
Innholdet er selve livsnerven i Internett. Søkemotorer indekserer og rangerer et nettsted basert på innholdet. Hvis innholdet er av høy kvalitet, rettet mot publikum og relevant for brukerne, vil nettstedet rangere høyt opp på søkeresultat.
Men dette skjer ikke automatisk, eller tilfeldig.
Innholdet må være forberedt, planlagt og produsert med en bestemt type besøkende i tankene.
Du må undersøke og finne ut nøyaktig hva kundene er ute etter i forskjellige butikker eller på ulike deler av nettstedet ditt.
I stedet for å kaste bort tid og ressurser på å utarbeide ett enkelt innhold som er valgt spontant, basert på magefølelse og tilfeldigheter, bør du utarbeide en skreddersydd innholdsstrategi som passer dine unike forretningsmål og nøkkeltallindikatorer (KPIer).
Den type innhold du lager (eller får noen andre til å lage for deg) må være utformet slik at det tiltrekker flere kunder, genererer mer salg og bidrar til å oppnå dine strategiske mål.
Vår tjeneste vil hjelpe deg å gjøre alt dette – og mer.
Du vil redusere kostnader og tid, og bli en bedre innkjøper av innhold og innholdstjenester. Bedriftens innholdsstrategi vil bli mer effektiv. Du vil få varige resultater som driver trafikk og salg i mange år fremover. Du vil få positive synergieffekter som ikke bare bringer deg høyere på Google, men også gjør deg mer synlig for nye målgrupper og fremmer merkevarebygging.
Basert på grundig analyse og fakta
I vår content GAP-analyse bryter vi ned søkedata fra Google på detaljnivå og kombinerer dette med interne finansielle tall og webanalyse. Vi kan da forutsi resultatet før du går i gang.
Vi kan
- finne ut hva dine ideelle kunder søker etter på nettet
- veilede deg i å forberede, planlegge og lage innholdet de ønsker
- strukturere ditt valg av innhold basert på analysedata og søkevolum
- hjelpe deg å oppnå forretningsmessige mål gjennom innholdsmarkedsføringen
- spore resultat for å vise hvor effektivt innholdet direkte eller indirekte støtter dine mål
Mange SEO- og innholdsbyråer lover å gi innholdet ditt flere «liker» og delinger på sosiale medier. Vi fokuserer i stedet på viktige parametere som påvirker virksomhetens bunnlinje – besøkende og konvertering, omsetning og fortjeneste.
MÅLGRUPPE
Hvem vil ha nytte av denne tjenesten?
Er du opptatt å nå virksomhetskritiske mål og krav, raskt og forutsigbart? Hva om du kan realisere potensialet på halve tiden til en lavere kostnad?
Våre typiske kunder er:
- Større bedrifter med interne team som jobber med innholdsproduksjon, eller samarbeider med et eksternt innholdsbyrå.
- Nettbutikker som også har offline butikker, som kjører omni-kanal markedsføringskampanjer
- Profesjonelle innholdsbyråer som ønsker å løfte kvaliteten og effekten av sitt arbeid for sine kunder, velger også å bruke våre tjenester.
- Webbyråer som ønsker å bygge kundesentriske og salgseffektive nettsider, som er godt integrert med sine kunders overordnede virksomhetsplan. Et typisk scenario kan være at selskapet kanskje allerede har en overordnet innholdsstrategi, og ser verdien av å involvere oss i planleggingen og implementeringen av en ny nettløsning eller redesign av en eksisterende løsning. Der innholdsstrategi ikke bare betyr innholdsplanlegging og innholdsproduksjon, men også involverer søkeordsanalyse, informasjonsarkitektur, nettstedsstruktur, teknisk rammeverk og sidemaler, organisering av innhold i tema og undertema, navngiving av produktkategorier, med mer.
Samtlige kunder får stort utbytte av våre tjenester og de rapporterer konsekvent øking i antall besøkende, salg og inntekter.
PRIORITERINGER
Dette gir vi deg
Som en forsterkning på ditt team, hjelper vi deg med å lage en effektiv innholdsstrategi som lar deg arbeide smart med innholdsmarkedsføring, SEO og merkevarebygging.
- Grundig søkeordsanalyse for innholdsmarkedsføringen utvunnet fra søkemotorer som Google og kraftige SEO-verktøy
- Fagkyndig innsikt i relatert innhold som vil være av interesse for de besøkende, og som hjelper dem å finne svar på spørsmålene og problemene som var utgangspunktet for at de havnet på nettsiden din
- Forslag til hvordan innholdet kan presenteres på en måte som gir en god brukeropplevelse
- Harde fakta og data for informasjonsarkitekter og webdesignere, slik at de vet hvordan de skal strukturere nettstedet ditt og organisere innholdet for størst effekt (en av våre bestselgere)
- Tips og retningslinjer for å redesigne nettstedet (eller lage et nytt) på en måte som tiltrekker søketrafikk, og fortsetter å gjøre det i mange år
SEO-tjenester som også inngår
Vi finner svakheter og hull, slik at du kan tette dem. Vi har en unik «rigg» for å sikre rask lønnsom vekst for kunder. Dette gjør vi ved å sette sammen en skreddersydd løsning.
SEO-analyse
Helhetlig strategisk SEO-analyse, av mer enn kun innhold og ditt domene.
Content GAP-analyse
Søkeordene du må bli synlig på. Nytt innhold du må lage for å tette hull i kundereisen.
Content-audit
Forbedring av eksisterende innhold for å rangere bedre for å bli funnet på Google på tvers av kundereisene.
Utvalgte innlegg om innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring og SEO fra bloggen
Din konsulent har skrevet flere innlegg om temaet på bloggen. Her er tre av dem.
Content marketing
Derfor bør content marketing bygges på et solid SEO-fundament
Mange bedrifter mislykkes med innholdsmarkedsføring fordi de har feil innfallsvinkel. En dyktig SEO-konsulent kan hjelpe deg med å realisere innholdets fulle potensial, på en konkret måte.
Innholdsmarkedsføring
Content marketing er IKKE «det nye SEO»
Stadig oftere ønsker norske bedrifter å kjøpe inn søkeordmålrettede artikler til å legge ut på nettstedet sitt – etter å ha lagt inn noen få populære søkeord og fylt på med produktnavn. Dette er ikke SEO. Dersom ditt innholdsbyrå kaller dette for SEO, bør du revurdere samarbeidet.
SEO
Søkemotoroptimalisering: Myter, feil og fakta om SEO
Kan DU bli holdt ansvarlig for å ha ignorert Googles betydning for virksomheten?
Publikasjoner i utlandet (på engelsk språk)
Search Engine Land
Over 50 spalter om SEO, innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring og e-handel. Topplistet 5 år på rad internasjonalt. Klikk her for oversikt.
SEMrush
I arbeidet med innholdssstrategi og innholdsmarkedsføring er SEO sentralt. Men strategisk SEO-analyse er en forutsetning i konkurranseutsatte bransjer og når varer koster mye penger. Hvordan jobber jeg selv? Les det nyeste innlegget her.
Marketing Land
Populær spalte om digital transformasjon og endringsledelse i den nye kundereisen. Relevant fordi innholdsstrategi i dag også bærer ansvar for salgsstrategi og implementering av overordnet virksomhetsstrategi. Les innlegget.
MOZ
Jobber du slik med SEO i din innholdsstrategi og implementering av denne med innholdsmarkedsføring og i planlegging og produksjon, kan du løfte bedriften til et helt nytt nivå. Les hvordan jeg hjelper deg i dette innlegget.

Offisiell dommer
Din konsulent er utvalgt som offisiell European Search Awards-dommer. Ansvarlig for å vurdere og kåre det beste innen SEO, PPC og content marketing i Europa.

MEDIEOMTALE
Anerkjent SEO-ekspertise
Våre dyktige ansatte har over flere år oppnådd gode resultater og internasjonal anerkjennelse.
Omtalt og presentert som en av verdens 25 fremste SEO-spesialister.
Search Engine Land: Topplistet SEO-spaltist fem år på rad (50+ publiserte spalter.)
Google It: Medforfatter av internasjonal bok om SEO utgitt av Springer.
Medieomtale
Pluss mye, mye mer som du kan lese om.

Trenger du hjelp med innholdsstrategi?
Ta gjerne direkte kontakt med meg dersom jeg kan være til hjelp for deg. Jeg ønsker å hjelpe, ikke nøl med å ta kontakt. Hilsen Trond 🙂