Enterprise

Innholdsstrategi

Hvor god innholdsstrategi har bedriften din, egentlig? Leverer investeringene i innhold, innholdsmarkedsføring og søkemotoroptimalisering (SEO) på forretningskravene i den overordnede virksomhetsstrategien?

Ta kontakt
SEO-konsulent Trond Lyngbø fra Search Planet, et SEO-byrå i Oslo, Norge.

Hvor god innholdsstrategi har du, egentlig?

Har du en innholdsstrategi som skaper salg og omsetning? Klarer du å produsere innhold som effektivt etablerer forbindelser med betalende kunder på de ulike stadiene i kundereisen og de ulike stegene i kjøpsprosessene?

Search Planet tilbyr spesialiserte innholdsanalysetjenester for store bedrifter, e-handelsorganisasjoner og nettbutikker som bruker innholdsmarkedsføring for å drive trafikk og tiltrekke seg nye kunder og salg.

Innholdet er selve livsnerven i Internett. Søkemotorer indekserer og rangerer et nettsted basert på innholdet. Hvis innholdet er av høy kvalitet, rettet mot publikum og relevant for brukerne, vil nettstedet rangere høyt opp på søkeresultat.

Men dette skjer ikke automatisk, eller tilfeldig.

Innholdet må være forberedt, planlagt og produsert med en bestemt type besøkende i tankene.

Du må undersøke og finne ut nøyaktig hva kundene er ute etter i forskjellige butikker eller på ulike deler av nettstedet ditt.

I stedet for å kaste bort tid og ressurser på å utarbeide ett enkelt innhold som er valgt spontant, basert på magefølelse og tilfeldigheter, bør du utarbeide en skreddersydd innholdsstrategi som passer dine unike forretningsmål og finansielle KPI-er.

Den type innhold du lager (eller får noen andre til å lage for deg) må være utformet slik at det tiltrekker flere kunder, genererer mer salg og bidrar til å oppnå dine strategiske mål.

Vår tjeneste vil hjelpe deg å gjøre alt dette – og mer.

Du vil redusere kostnader og tid, og bli en bedre innkjøper av innhold og innholdstjenester. Bedriftens innholdsstrategi vil bli mer effektiv. Du vil få varige resultater som driver trafikk og salg i mange år fremover. Du vil få positive synergieffekter som ikke bare bringer deg høyere på Google, men også gjør deg mer synlig for nye målgrupper og fremmer merkevarebygging.

Vi kan

  • finne ut hva dine ideelle kunder søker etter på nettet
  • veilede deg i å forberede, planlegge og lage innholdet de ønsker
  • strukturere ditt valg av innhold basert på analysedata og søkevolum
  • hjelpe deg å oppnå forretningsmessige mål gjennom innholdsmarkedsføringen
  • spore resultat for å vise hvor effektivt innholdet direkte eller indirekte støtter dine mål

Mange SEO- og innholdsbyråer lover å gi innholdet ditt flere «liker» og delinger på sosiale medier. Vi fokuserer i stedet på viktige parametere som påvirker virksomhetens bunnlinje – besøkende og konvertering, omsetning og fortjeneste.

Våre typiske kunder er:

  • Større bedrifter med interne team som jobber med innholdsproduksjon, eller samarbeider med et eksternt innholdsbyrå.
  • Nettbutikker som også har offline butikker, som kjører omni-kanal markedsføringskampanjer
  • Profesjonelle innholdsbyråer som ønsker å løfte kvaliteten og effekten av sitt arbeid for sine kunder, velger også å bruke våre tjenester.
  • Webbyråer som ønsker å bygge kundesentriske og salgseffektive nettsider, som er godt integrert med sine kunders overordnede virksomhetsplan. Et typisk scenario kan være at selskapet kanskje allerede har en overordnet innholdsstrategi, og ser verdien av å involvere oss i planleggingen og implementeringen av en ny nettløsning eller redesign av en eksisterende løsning. Der innholdsstrategi ikke bare betyr innholdsplanlegging og innholdsproduksjon, men også involverer søkeordsanalyse, informasjonsarkitektur, nettstedsstruktur, teknisk rammeverk og sidemaler, organisering av innhold i tema og undertema, navngiving av produktkategorier, med mer.

Samtlige kunder får stort utbytte av våre tjenester og de rapporterer konsekvent øking i antall besøkende, salg og inntekter.

Dette gir vi deg

  • Grundig søkeordsanalyse for innholdsmarkedsføringen utvunnet fra søkemotorer som Google og kraftige SEO-verktøy.
  • Content GAP-analyse
  • Konkurrentanalyse, med oversikt over hvilke søkeord og -fraser du ikke rangerer på som konkurrentene gjør.
  • Fagkyndig innsikt i relatert innhold som vil være av interesse for de besøkende, og som hjelper dem å finne svar på spørsmålene og problemene som var utgangspunktet for at de havnet på nettsiden din.
  • Forslag til hvordan innholdet kan presenteres på en måte som gir en god brukeropplevelse.
  • Harde fakta og data for informasjonsarkitekter og webdesignere, slik at de vet hvordan de skal strukturere nettstedet ditt og organisere innholdet for størst effekt (en av våre bestselgere).
  • Tips og retningslinjer for å redesigne nettstedet (eller lage et nytt) på en måte som tiltrekker søketrafikk, og fortsetter å gjøre det i mange år.
  • Mye mer.

Internasjonalt anerkjent

Autoritet på fagområdet

  • Omtalt og sitert hos Forbes
  • Topplistet SEO-spaltist hos Search Engine Land
  • Anbefalt SEO-ekspert å følge av Search Engine Journal
  • Global Content Awards Judge

Forbes-omtale.
Global Marketing Awards Official Judge Logo.
Global eCommerce Awards Judge
European Search Awards Judge