KUNDESENTRISK

Har du en effektiv innholdsstrategi?


Kjenner du kundene dine på et individuelt nivå? Er du synlig når de googler etter svar på sine spørsmål og behov de har i kundereisene og kjøpsprosessene?

Skjermbilde fra Google Analytics etter SEO for nettbutikk

LØNNSOM VEKST

Vi skaper finansiell påvirkning


Langvarig høy effekt på forretningskritiske mål og KPIer.

KVALITETSSIKRING

Unik analysetjeneste som sikrer dine innholdsinvesteringer


Før du bruker en krone, kan vi forutse hvilken innholdsstrategi og hvilket konkret innhold som vil gi høy og langvarig effekt på finansielle virksomhetsmål.

Har du en innholdsstrategi som skaper salg og omsetning? Klarer du å produsere innhold som effektivt etablerer forbindelser med betalende kunder på de ulike stadiene i kundereisen og de ulike stegene i kjøpsprosessene?

Search Planet tilbyr spesialiserte innholdsanalysetjenester for store bedrifter, e-handelsorganisasjoner og nettbutikker som bruker innholdsmarkedsføring for å drive trafikk og tiltrekke seg nye kunder og salg.

Innholdet er selve livsnerven i Internett. Søkemotorer indekserer og rangerer et nettsted basert på innholdet. Hvis innholdet er av høy kvalitet, rettet mot publikum og relevant for brukerne, vil nettstedet rangere høyt opp på søkeresultat.

Men dette skjer ikke automatisk, eller tilfeldig.

Innholdet må være forberedt, planlagt og produsert med en bestemt type besøkende i tankene.

Du må undersøke og finne ut nøyaktig hva kundene er ute etter i forskjellige butikker eller på ulike deler av nettstedet ditt.

I stedet for å kaste bort tid og ressurser på å utarbeide ett enkelt innhold som er valgt spontant, basert på magefølelse og tilfeldigheter, bør du utarbeide en skreddersydd innholdsstrategi som passer dine unike forretningsmål og nøkkeltallindikatorer (KPIer).

Den type innhold du lager (eller får noen andre til å lage for deg) må være utformet slik at det tiltrekker flere kunder, genererer mer salg og bidrar til å oppnå dine strategiske mål.

Vår tjeneste vil hjelpe deg å gjøre alt dette – og mer.

Du vil redusere kostnader og tid, og bli en bedre innkjøper av innhold og innholdstjenester. Bedriftens innholdsstrategi vil bli mer effektiv. Du vil få varige resultater som driver trafikk og salg i mange år fremover. Du vil få positive synergieffekter som ikke bare bringer deg høyere på Google, men også gjør deg mer synlig for nye målgrupper og fremmer merkevarebygging.

FAKTABASERT

Basert på grundig analyse og fakta


I vår situasjonsanalyse bryter vi ned søkedata fra Google på detaljnivå og kombinerer dette med interne finansielle tall og webanalyse. Vi kan da forutsi resultatet før du går i gang.

Vi kan

  • finne ut hva dine ideelle kunder søker etter på nettet
  • veilede deg i å forberede, planlegge og lage innholdet de ønsker
  • strukturere ditt valg av innhold basert på analysedata og søkevolum
  • hjelpe deg å oppnå forretningsmessige mål gjennom innholdsmarkedsføringen
  • spore resultat for å vise hvor effektivt innholdet direkte eller indirekte støtter dine mål

Mange SEO- og innholdsbyråer lover å gi innholdet ditt flere «liker» og delinger på sosiale medier. Vi fokuserer i stedet på viktige parametere som påvirker virksomhetens bunnlinje – besøkende og konvertering, omsetning og fortjeneste.

MÅLGRUPPE

Hvem vil ha nytte av denne tjenesten?


Er du opptatt å nå virksomhetskritiske mål og krav, raskt og forutsigbart? Hva om du kan realisere potensialet på halve tiden til en lavere kostnad?

Våre typiske kunder er:

  • Større bedrifter med interne team som jobber med innholdsproduksjon, eller samarbeider med et eksternt innholdsbyrå.
  • Nettbutikker som også har offline butikker, som kjører omni-kanal markedsføringskampanjer
  • Profesjonelle innholdsbyråer som ønsker å løfte kvaliteten og effekten av sitt arbeid for sine kunder, velger også å bruke våre tjenester.
  • Webbyråer som ønsker å bygge kundesentriske og salgseffektive nettsider, som er godt integrert med sine kunders overordnede virksomhetsplan. Et typisk scenario kan være at selskapet kanskje allerede har en overordnet innholdsstrategi, og ser verdien av å involvere oss i planleggingen og implementeringen av en ny nettløsning eller redesign av en eksisterende løsning. Der innholdsstrategi ikke bare betyr innholdsplanlegging og innholdsproduksjon, men også involverer søkeordsanalyse, informasjonsarkitektur, nettstedsstruktur, teknisk rammeverk og sidemaler, organisering av innhold i tema og undertema, navngiving av produktkategorier, med mer.

Samtlige kunder får stort utbytte av våre tjenester og de rapporterer konsekvent øking i antall besøkende, salg og inntekter.

PRIORITERINGER

Dette gir vi deg


Som en forsterkning på ditt team, hjelper vi deg med å lage en effektiv innholdsstrategi som lar deg arbeide smart med innholdsmarkedsføring, SEO og merkevarebygging.

  • Grundig søkeordsanalyse for innholdsmarkedsføringen utvunnet fra søkemotorer som Google og kraftige SEO-verktøy
  • Fagkyndig innsikt i relatert innhold som vil være av interesse for de besøkende, og som hjelper dem å finne svar på spørsmålene og problemene som var utgangspunktet for at de havnet på nettsiden din
  • Forslag til hvordan innholdet kan presenteres på en måte som gir en god brukeropplevelse
  • Harde fakta og data for informasjonsarkitekter og webdesignere, slik at de vet hvordan de skal strukturere nettstedet ditt og organisere innholdet for størst effekt (en av våre bestselgere)
  • Tips og retningslinjer for å redesigne nettstedet (eller lage et nytt) på en måte som tiltrekker søketrafikk, og fortsetter å gjøre det i mange år

Våre eksperter!

Uansett hvilket behov eller budsjett du har, kan vi hjelpe deg. Her er ditt team. Vi gleder oss til å høre fra deg.

Ta kontakt
Trond Lyngbø. SEO-konsulent, Search Planet AS, Oslo, Norge.

Trond Lyngbø

Senior SEO-konsulent og daglig leder av Search Planet. 15-års hands-on erfaring med SEO. Sterk på teknologi og strategi.

Om konsulenten
Jørgen Indsetviken, SEO-konsulent hos Search Planet AS i Oslo, Norge.

Jørgen Indsetviken

Teknisk SEO-konsulent, spesialist på teknisk søkemotoroptimalisering for store nettbutikker.

Om konsulenten

MEDIEOMTALE

Anerkjent SEO-ekspertise


Våre dyktige ansatte har over flere år oppnådd gode resultater og internasjonal anerkjennelse.

Forbes-omtale.

Omtalt og presentert som en av verdens 25 fremste SEO-spesialister.

Trond Lyngbø: SEO Columnist At Search Engine Land

Search Engine Land: Topplistet SEO-spaltist fem år på rad (50+ publiserte spalter.)

Google IT: Bok om søkemotoroptimalisering med Trond Lyngbø fra Search Planet AS i Oslo, Norge.Google It: Medforfatter av internasjonal bok om SEO utgitt av Springer.

Medieomtale

Pluss mye, mye mer som du kan lese om.

Les mer

Trenger du hjelp med innholdsstrategi?

Det er alltid spennende med nye utfordringer, og våre SEO-konsulenter gleder seg til å høre fra deg.

Ta kontakt