Du tror kanskje at det er enkelt å lage innhold. Det er det ikke. Ikke hvis du vil satse på en strategisk tilnærming til SEO.
De fleste innholdsprodusenter har begrenset kunnskap om søkemotoroptimalisering og søkeordsanalyse. Innholdet de genererer vil ikke være tilpasset dine kunders behov, eller optimalisert for å rangere høyt på Google for de beste søkeuttrykkene og søkeordene, de som appellerer til dine idealkunder.
Å be en SEO-ekspert om hjelp til å utføre søkeordsanalyse og kontrollere nettstedets innhold vil være en god investering, mye mer lønnsomt enn å kaste bort penger på planløst innhold. Det vil gi deg flere kunder som med glede bruker mer penger på å handle fra bedriften din.
Når du har en klar forestilling om hva slags innhold du ønsker, og hvilke utfordringer, kundebehov og søkeord du skal fokusere dette innholdet rundt, kan du overlate skrivejobben til innholdsprodusenter. Men ikke før!

Trond Lyngbø
Dette innlegget er skrevet av Trond Lyngbø, senior SEO-konsulent og gründer i Search Planet. Trond har 20-års SEO-erfaring og omfattende kompetanse innen teknisk SEO, SEO-analyse og SEO-strategi.
Trond er omtalt som SEO-ekspert hos Forbes. Han er topplistet SEO-spaltist hos Search Engine Land fem år på rad, topplistet SEO-ekspert hos Search Engine Journal tre år på rad, og dommer i European Search Awards, European Content Awards, UK Dev Awards, UK Digital Growth Awards, Global Marketing Awards og Global Agency Awards.
Trond jobber som SEO-konsulent for en rekke av Nordens og Europas ledende bedrifter, nettbutikker og butikkjeder.
Noe han jobber mye med er SEO for nettbutikker, e-handel og butikkjeder, og migrering av nettsteder, plattformbytte, redesign-prosesser, omnikanal handel, digitalisering, og konkurrentanalyse.
Relevante tjenester
Content GAP-analyse
Vi identifiserer og kartlegger SEO-muligheter og hull i din innholdsstrategi, som du kan tette. En fantastisk mulighet for deg som vil skalere raskt og ta dominerende markedsposisjon.
SEO-analyse
Skreddersydd SEO-analyse for din unike bedrift, ditt marked, din løsning og dine behov. Vi tilbyr alt fra A-Å på alle områder.
Short headline
Slik har organiske søk endret spillereglene i næringslivet
23. februar 2021
Sju fakta om SEO alle ledere må kjenne til
12. februar 2021
Utvikler bedriften og nettstedet seg i takt med Google?
12. februar 2021
Fire ting de fleste ledere ikke forstår om SEO
19. januar 2021