Enterprise

Teknisk SEO for enterprise retail

Løsninger for enterprise retail, store og komplekse nettbutikker, plattformer med mye integrasjon og mange avhengigheter.

  • Plattformbytte
  • Migrering
  • Redesign
  • Arkitektur
  • Struktur
  • Prosess

Ta kontakt
SEO-konsulent Trond Lyngbø i Search Planet AS, et SEO-byrå i Oslo, Norge.

Løsninger for enterprise retail, store nettbutikker og komplekse plattformprosjekter.

Teknisk SEO for store nettbutikker og e-handelsorganisasjoner i enterprise-segmentet, er vår spesialitet. Vi skal være best på SEO-tjenester til enterprise-retailere som stiller høye krav, og mener alvor når de sier at de ønsker å tilby sine kunder en omnikanal handleopplevelse.

SEO for nettbutikker og e-handel

Vi har laget en effektiv SEO-løsning med fokus på suksessingrediensene som nettbutikker og e-handel trenger. Noe for deg? Vi inviterer gjerne til en gratis Teams-konsultasjon, så ser vi på muligheter sammen.

Plattformbytte og migrering

Kravspesifisering med detaljering av akseptansekriterier og valideringskriterier i Jira. Krav til deg før, under og etter migrering, med plan og oppfølging og hjelp fra oss på teknisk SEO, design/UX-anbefalinger, og arkitektur.

Butikkjeder

SEO-løsning for store retail-aktører som ønsker flere kunder i butikkene, og økt salg. Ikke bare på nettet, men også vår offline-løsning som har hjulpet over tusen lokale butikker med å nå sine individuelle salgsmål og krav, utenfor internett.

Ta kontakt

E-handelsplattformer vi jobber med

Vi jobber med de fleste produktene, tjenestene og teknologiene som gjelder for enterprise e-commerce platformer, spesielt SAP Commerce (Hybris). For mindre bedrifter er vårt hovedfokus på Magento og WooCommerce.

SAP Hybris

Lang erfaring med søkemotoroptimalisering for SAP Hybris for en rekke ledende retail-selskaper i Norge og Europa.

Intershop

Mangeårig erfaring med teknisk SEO på Intershop e-handelsplattform i store e-handelsbedrifter, nettbutikker og butikkjeder med mange lokale butikker i en rekke land.

Oracle Commerce

SEO i komplekse og avanserte infrastrukturer og økosystemer som krever at SEO-konsulent har en bred og sammensatt kompetanse, og ekspertnivå i flere fag.

Optimizely Commerce

Bred erfaring med teknisk SEO for Optimizely Commerce (tidligere Episerver) og integrasjon av relevante systemer, tjenester og teknologier.

Adobe Commerce

Mange års erfaring med teknisk SEO, migrering og operativt arbeid med SEO for Adobe Commerce (tidl. Magento)

WooCommerce

Vi har også lang erfaring med SEO for WordCommerce nettbutikker i små bedrifter. Å jobbe med entreprenør-talenter er motiverende.

Referanser

Kjente merkevarer over hele verden stoler på SEO fra Search Planet. Her er noen vi har hjulpet.

Hvem er du?

  • Er du en ledende aktør innen e-handel eller en butikkjede som ønsker hjelp med SEO for å gjøre en stor nettbutikk mer synlig på Google slik at flere kunder finner deg og bruker mer penger hos deg, online?
  • Er du kjent med viktigheten av god samspill mellom online og offline, og ønsker hjelp med optimalisering av forretningene dine på samme måte også utenfor nettet, for lokale lokale butikker, varehus og avdelinger?
  • Ønsker du å tilby dine kunder en omnikanal handleopplevelse?

Dersom du kjenner deg igjen i en eller begge disse to beskrivelsene, er du i målgruppen for denne tjenesten.

SEO for nettbutikker og e-handel er annerledes

SEO for nettbutikker er noe annerledes enn tradisjonell SEO. Generelle anbefalinger og tiltak vil ikke virke så bra som skreddersydde leveranser laget for individuelle kunder. SEO for nettbutikker er spesialisert.

Jeg anbefaler deg å lese min artikkel kalt «Teknisk SEO vs. tradisjonell SEO» om du ønsker å få bedre oversikt og få svar på alt du trenger å vite om dette.

Enten du ønsker en komplett teknisk SEO-leveranse som inkluderer optimalisering av alle deler av nettstedet, eller ønsker å fokusere kun på en spesifikk produktkategori eller en gruppe produkter, kan vi hjelpe deg.

Årsaken til at mange nettbutikker går glipp av salg og omsetning er fordi de rangerer dårlig på Google. Som et resultat av dette, vil ikke alle de potensielle kundene finne frem til nettbutikken.

Hvorfor er de ikke synlig på Google? Det er mange grunner, blant annet:

  • Tekniske begrensninger
  • Ufokuserte produktkategorier med dårlig synlighet og salg, som konsekvens av mangelfull SEO-analyse og innsikt i tidlig fase.
  • Dårlig nettstedsstruktur
  • Dårlig informasjonsarkitektur som ikke er kundesentrisk nok til å være i synk med markedet
  • Dårlig prosess med å etablere akseptansekriterier og valideringskriterier
  • Andre barrierer

I noen tilfeller, kan disse problemene raskt identifiseres og utbedres. Andre ganger, kan problemet være mer komplekst og kreve mer ressurser å utbedre. Dersom du ønsker å lære mer om e-commerce SEO, vil undertegnedes spalte hos Search Engine Land med tittelen «17 Best Practices That Could Double Your E-Commerce Sales» være nyttig.

Med omfattende ekspertise innen teknisk søkemotoroptimalisering for nettbutikker, kan vi forbedre salget ditt fra både mobile enheter og vanlige datamaskiner. Når vi gjør dette for våre kunder, vil vi:

  • identifisere problemområder og kritiske feil
  • lage en prioritert liste over tiltak som kreves for å korrigere dem
  • presentere deg for en kort liste over de mest kritiske feilene og manglene som krever din oppmerksomhet umiddelbart
  • gi deg instruksene for hvordan du skal gjøre det
  • bistå dine interne utviklere eller eksterne konsulenter med implementering og veiledning.

Rådene du får vil alltid være basert på hva som er best for bedriftens omsetning og vekst. Vi fokuserer på å hjelpe deg med å maksimere ditt potensial med de ressursene som du har til rådighet. Den utdaterte tilnærmingen med å basere SEO-arbeidet på sjekklister og generelle SEO-tips vil ikke være spesielt effektivt for nettbutikken din. Og du bør definitivt ikke sløse bort tid og ressurser på områder hvor det ikke finnes salgs- og vekstpotensial.

SEO-strategien som vi anbefaler for nettbutikker begynner med prioritert planlegging for å identifisere og korrigere problemområder som holder tilbake bedriften, og på den måten skape økte inntekter fra salg.

Folk bruker Google som en del av kjøpsprosessen, for å ta valg og bestemme hva de skal kjøpe og fra hvem de skal bestille. Enten de leter etter klær eller møbler, hvitevarer eller andre produkter, er Google det første steget.

Organisk søk påvirker omtrent alt dine kunder gjør. Det gjør optimalisering for søkemotorer til en stor vekstmulighet. Bedrifter som «forstår» dette kan tjene store summer.