Vår SEO-prosess

Våre SEO-kunders største utfordring er at deres tilstedeværelse på nettet ikke er synkronisert med kundens kjøpsreise. Vår første oppgave er derfor å sørge for at dere har en markedsføringsstrategi og taktikk som fungerer effektivt.

Vi bruker forskjellige analyseteknikker og datakilder for å identifisere ideelle potensielle kunder og deres unike interesser, utfordringer, atferdsmønstre, og for å svare på følgende:

1. Er dere i stand til å få gjennomslag i markedet og nå deres ideelle potensielle kunder

  • uansett hvor de søker fra
  • uansett hvilken enhet de bruker

2. Utnytter dere alle mulighetene til å komme i kontakt med kunder etter hvert som de

  • søker informasjon
  • vurderer tilbud
  • tar en kjøpsbeslutning

3. Bygger dere merkevarekjennskap hos potensielle kunder ved å

  • være synlige på søk etter generiske søkeord og spesifikke begreper
  • posisjonere dere selv som et godt alternativ eller en god løsning på deres problemer
  • vinne tillit, selv om de ikke kjenner dere fra før
  • ta en plass i kundens bevissthet, selv om de ikke er klare til å kjøpe noe helt ennå

Våre SEO-tjenester fokuserer ikke bare på søkeord og deres rangering. Vårt fokus er på de faktiske besøkende som kjøper fra nettbutikken deres, eller som bestemmer seg for å handle hos dere basert på det de ser på nettstedet.

Vi optimaliserer nettstedet for mennesker – slik at de besøkende gjør det dere vil at de skal gjøre, gjør det frivillig og blir så fornøyd etterpå at de blir ambassadører for selskapet og merkevaren i fremtiden.

Så hvordan oppnår vi alt dette?

Første trinn: situasjonsanalyse

Det første vi gjør etter at vi inngår en kontrakt, er å kjøre en detaljert situasjonsanalyse – som kan gå over uker, til og med måneder, og strekke seg over hundrevis av timer.

Analysen søker svar på ni sentrale spørsmål:

  • Hvor er virksomheten akkurat nå?
  • Hvor effektivt får dere gjennomslag i markedet ved å nå deres ideelle potensielle kunder via organiske søkeresultater i søkemotorer?
  • Hva er deres fulle potensial (og når dere det)?
  • Har dere en effektiv innholds- og informasjonsarkitektur?
  • Hvor godt gjør dere det når det gjelder lokale søk, for å vinne lokale kunder som søker via mobile enheter?
  • Tiltrekker nettbutikken besøkende og genererer salg fra organiske søk ​​på en effektiv måte gjennom kundesentrisk webdesign og URL-struktur?
  • Er innholdsstrategien deres bygget på en realistisk vurdering av kundens kjøpsreise? (Eller publiserer dere tilfeldige, improviserte artikler uten dyp, grundig kundeanalyse?)
  • Er innholdet intelligent utformet med tanke på å posisjonere dere på en positiv måte overfor potensielle kunder – i dag og for fremtiden?
  • Gjør dere grundige studier av brukernes hensikter og psykologi, for så å gjøre smarte valg som bidrar til at dere når deres økonomiske mål?

En viktig del av situasjonsanalysen er

  • søkeordundersøkelser og søkeordsanalyse
  • analyse av innholdsmangler
  • innholdsmuligheter

Vi vil

  • finne ut hvilke søkeord som trekker kvalifiserte potensielle kunder til nettstedet
  • bruke kraftige verktøy til å identifisere hundrevis (eller kanskje til og med tusenvis) av oversette, men likevel svært relevante (og lønnsomme!) søkeord
  • gruppere dem i logiske kategorier og prioritere dem etter profittpotensial
  • se etter mangler i deres nåværende innhold og gi råd om hvordan dette kan løses

Basert på denne analysen vil dere

  • vite hvilke søkeord som skal fokuseres på først, for rask avkastning
  • tilordne søkeord til sider på nettstedet på riktig måte
  • planlegge innhold som er optimalisert for å rangere godt ved organiske søk

Hva er det som gjør vårt SEO-arbeid unikt?

Tjenestene våre er ikke som mange andre.

Vi taster ikke bare inn noen søkeord i et SEO-verktøy eller Google Keyword Planner og anbefaler å legge til innhold som er optimalisert for disse ordene. Vi tar oss heller ikke bare av teknisk SEO, slik mange andre SEO-konsulenter og -firmaer i markedet gjør.

Vi starter alltid med en grundig, dyp og utforskende SEO-analyse som identifiserer og kartlegger hele Google-universet – for å identifisere alt de potensielle kundene deres gjør på nettet!

Vi fokuserer ikke bare på de tradisjonelle 5 prosent av de samlede søkedataene man kan avdekke ved hjelp av verktøy som Google Search Console eller Google Keyword Planner. Vi går dypere og bredere for å kartlegge alle søkeord, setninger, synonymer og andre signaler på interesse som kan indikere at noen trenger produktet deres – uten å vite det selv ennå!

Slike dyptgående og brede søkeordsundersøkelser og -analyser er dyre, ofte flere ganger dyrere enn konkurrentene våre. Men der andre bruker en dag eller kanskje en uke på jobben, tar våre analyser gjerne flere MÅNEDER. Vanligvis bruker vi 2–3 måneder før vi kan presentere funn og anbefalinger for en større kunde.

Men det er vel verdt ventetiden, fordi …

Dere kan bruke disse dataene til å skape en kunde-sentrisk virksomhet.

En som går langt ut over SEO og fokuserer på å identifisere deres potensielle kunders største problemer – som de vil at dere skal løse.

Det vi gjør, er helt avgjørende for å kunne utforme og implementere en nettbutikk eller et e-handelssted på riktig måte.

Ved å organisere søkeord, stikkord og innholdsideer i kategorier, underkategorier eller produktsider, og ved å strukturere produktdatabasen deres mer effektivt, hjelper vi dere med å bygge en skalerbar og effektiv salgsmaskin som fungerer nærmest av seg selv!

De fleste selskaper vil se at dette gir et fortrinn i markeder med sterk konkurranse og gi høyere rangering på søkeord med mye konkurranse og høye søkevolumer.

Mange av kundene våre høster fordelene av gode resultater ved organiske søk i mange år uten å måtte ha store budsjetter for betalt søkemarkedsføring eller annen annonsering.

Få ting gjort – uten risiko og straffer

Vi håndterer teknisk implementering av e-handelsplattformer og -teknologier på en måte som overholder Googles anbefalinger og mønsterpraksis.

Vi vil

  • finne og reparere eventuelle brutte lenker, ikke-kompatibel kode eller duplikatinnhold
  • optimalisere sidetitler, beskrivelser, metatagger og lenkestruktur, slik at søkemotorer lett kan finne, indeksere og liste sidene deres
  • håndtere avanserte, samt taktikker som er spesifikke for nettbutikker og omnikanal-aktører

Men det er ikke alt.

Vi gjør absolutt alt som trengs for å bli synlige for kundene deres

  • uansett hvor de søker fra
  • uansett når de signaliserer sin kjøpsintensjon

Vi driver synergier på en intelligent måte som ikke bare gir mer salg, men som også gir dere velfortjente blogganbefalinger og lenker fra diskusjonsfora – fordi innholdet og løsningene deres er så godt presentert og organisert at folk anbefaler det til andre av eget ønske, og du får fortjente lenker (og for Google er dette et viktig rangeringssignal!).

Vi hjelper dere med å unngå alle fallgruvene ved moderne lenkebygging, der en liten feil kan sette dere i fare for å bli utestengt fra Googles indeks for brudd på retningslinjer om manipulering av søkeresultater.

Over alt annet hjelper våre SEO-tjenester dere med å nå økonomiske mål og er skreddersydd med tanke på oppnåelse av inntektsmålene deres.

Vi rapporterer ikke om rangering på organiske søk for bestemte søkeord eller deler SEO-dashbord med kundene våre. I stedet rapporterer vi i tall som gjenspeiler den lokale merverdien for virksomheten.

Fordi bunnlinjen er det som virkelig teller.

Det er den kundene er mest opptatt av.

SEO er bare et middel for å oppnå et mål. Kundene våre bryr seg ikke mye om hvordan SEO fungerer. De vil bare tjene så mye penger som mulig og sørge for at det er en balanse mellom det de investerer, og hvor mye får igjen for det.

Vi garanterer realistiske tidslinjer og en sikkerhetsmargin. Så når vi lager prognoser som sier at dere vil tjene 200 millioner mer per kvartal ved å implementere det vi anbefaler, kan dere vite at dette er realistisk og pålitelig.

Og så snart kundene ser dette utspille seg i praksis, er de ikke lenger i tvil. Det er aldri noe problem for oss å forlenge kontraktene. Faktisk er det sjelden at kunden ikke vil inngå kontrakt når vi har gjennomført en situasjonsanalyse for virksomheten!

Når vi snakker med viktige beslutningstakere og toppledelsen i e-handelsorganisasjoner og bedrifter, vil de

  • forstå virksomhetens fulle potensial
  • innse nøyaktig hvor godt de presterer i dag
  • se at de går glipp av et tresifret vekstpotensial
  • forstå hvordan de kan konvertere dette til klingende mynt

Og de feier raskt alle hindringer og interne uenigheter til side for å omfavne vår handlingsplan. Vi får ofte også snakke med kategoriledere som er ansvarlige for de enkelte produktkategoriene i nettbutikken, og kanskje til og med snakke med utviklere, designere eller innholdsmarkedsførere (som typisk ser på SEO som noe trivielt, eller som en irriterende begrensning på deres kreativitet).

Og alt dette skjer fordi vi vil

  • snakke et språk de forstår (fortjeneste på bunnlinjen)
  • underbygge det vi sier, med fakta
  • presentere alle data med en lokal valuta tilknyttet dem
  • droppe alt av fagsjargong
  • unngå å snakke om ting som er på siden av det ultimate målet (penger)

Vi hjelper alle involverte i organisasjonen med å innse viktigheten av våre SEO-anbefalinger og få dem til å forstå hvorfor det er verdt budsjettildelinger og tidsbruk.

Search Planets SEO-prosess har utviklet seg til å bli et smidig, strømlinjeformet system som garanterer bedre synlighet for virksomheten, optimaliserer resultater fra søkeordsmarkedsføring og sørger for at dere ligger et hestehode foran konkurrentene.

Vi vil gjerne hjelpe også deres virksomhet til videre vekst.

Det er bare å ta kontakt.