SØKEMOTOROPTIMALISERING

Foredragsholder innen SEO


Som en autoritet på fagfeltet, blir Trond Lyngbø jevnlig intervjuet og omtalt i media.

Bedrifter som rangerer godt på Google kan ha en årlig omsetning i hundremillionersklassen, mens konkurrentene som rangerer dårlig kun tjener lommerusk. Søkemotorer som Google spiller i dag en kritisk rolle for bedrifters finansielle resultater.

Skjermbilde fra Google Analytics etter SEO for nettbutikk

Premium SEO-tjenester for store bedrifter, butikkjeder og nettbutikker.


Langvarig høy effekt på forretningskritiske mål og KPIer.

Et annerledes SEO-foredrag

Dette er ikke et av de foredrag der du møter opp med store forventninger til faglig påfyll, og går skuffet hjem etter å ha kastet bort 45 minutter av livet ditt på å høre på en selger som presenterer deg for den ene selvfølgeligheten etter den andre. Du blir ikke presentert for de samme foilene du så i 2010, eller informasjon som er for generell til at noen i salen kan bruke det til noe fornuftig.

Du møter ikke en selger med kun overfladisk kunnskap om fagfeltet som vil forsøke å få deg til å løpe opp på scenen og kaste fra deg en ferdig signert salgskontrakt etter å ha utsatt deg for 45 minutter med snikskryt og pinlige salgsteknikker fra scenen.

Foredragsholder er internasjonalt anerkjent for sin ekspertise og har over 10 års praktisk SEO-erfaring. Du vil bli presentert for korrekt og oppdatert informasjon om hvordan Google faktisk fungerer i dag, ikke i i gamledager.

Ingen vil fortelle deg at innholdsmarkedsføring er den nye søkemotoroptimaliseringen. Ingen vil fortelle deg at det kun er tre hovedområder du trenger å fokusere på for å oppnå gode SEO-resultater, for det er ikke helt sant.

Tips og råd vil være basert på over 10 års praktisk erfaring fra virkeligheten, ikke teoretiske eksempler sakset fra Internett.

MÅLGRUPPE

Er dette foredraget noe for deg?


Dette foredraget er godt egnet til seminarer, presentert fra en scene, samt velegnet til bedriftsinternt foredrag, kickoff eller annet event.

Nøkkelen til SEO-suksess og langvarige resultater er kunnskap og kompetanse. Vår erfaring er at man i tillegg må være dyktig på å prioritere.

Du må sørge for at neste års markedsplan og ressurser blir brukt der hvor det har høyest mulig effekt på din bedrifts unike og mest kritiske virksomhetsmål, og prioritere tiltak og investeringer basert på fakta og virkeligheten.

Men, i en Google-verden der alt tilsynelatende henger sammen med alt, og søkemotoroptimalisering involverer bred og dyp spisskompetanse innenfor en rekke ulike fagdisipliner, er det lettere sagt enn gjort.

Det det er viktig å være klar over, er at tiden da gode rangeringer på Google handlet om SEO-arbeid  begrenset til bedriftens eget domene, og innholdet som var publisert der, er forbi. For å arbeide effektivt med SEO i dag, må man forstå hvordan Google fungerer i dag. Å ignorere den virkeligheten vil ha dramatiske konsekvenser for de finansielle resultatene i enhver bedrift som lever av kunder og salg. Det handler ikke om lommerusk, men om en årlig inntektslekkasje i hundremillionersklassen for enkelte.

Vi vet at lokale butikker vil få flere lokale kunder inn dørstokken i sine fysiske lokale butikker dersom de rangerer høyt på Google når personer nær bedriften søker fra mobiltelefoner. Samtidig vet vi at kundeservice offline har påvirkning på rangering online.

Det betyr at du må forholde deg til en virkelighet hvor SEO i dag handler om hvordan Google faktisk fungerer i dag, og ikke hvordan den gjorde for 10 år siden. Søkemotorer må integreres i alle deler av organisasjonen. Å legge til rette for å skape og høste synergieffekter er noe alle bør tenke på. Din SEO-strategi må involvere alt fra bunn til topp i organisasjonen.

For de fleste bedriftsledere kommer dette som en overraskelse. De smarte lederne vil innse at dette i bunn og grunn ikke handler om søkemotorer eller SEO – men om mennesker. At det vi snakker om handler om å legge til rette for at kunder skal finne deres bedrift når de har penger å bruke. Men hvor skal man begynne, og hva må man vite om før man setter i gang?

Dette SEO-foredraget vil sette deg i stand til å forstå hvordan søkemotorer som Google er viktig for din bedrift. Du vil lære hvordan Google fungerer, og få en bedre forståelse for hvordan du kan bidra til å skape resultater.

SEO-foredraget varer i 45 minutter, og egner seg godt til ledere og beslutningstakere i organisasjoner som lever av kunder og salg.

HVEM?

Om foredragsholder


Trond Lyngbø har omfattende teknisk ekspertise, og hybrid-spisskompetanse innen en rekke ulike fagområder.

Trond Lyngbø har over 10 års erfaring innen SEO, e-handel, innholdsstrategi og analyse. Han er topplistet spaltist hos Search Engine Land fem år på rad, og skriver også jevnlig for Marketing Land. Trond er omtalt hos Forbes som en av verdens 25 fremste SEO-eksperter, og har over 10 års arbeidserfaring som konsulent. På listen over kunder han har hjulpet med SEO, finner man en rekke internasjonalt ledende selskaper og e-handelsaktører som omsetter for milliarder på nett, i kombinasjon med hundrevis av fysiske lokale butikker i ulike byer og land.

Ta kontakt for å avtale nærmere.

MEDIEOMTALE

Anerkjent SEO-ekspertise


Våre dyktige ansatte har over flere år oppnådd gode resultater og internasjonal anerkjennelse.

Forbes-omtale.

Omtalt og presentert som en av verdens 25 fremste SEO-spesialister.

Trond Lyngbø: SEO Columnist At Search Engine Land

Search Engine Land: Topplistet SEO-spaltist fem år på rad (50+ publiserte spalter.)

Google IT: Bok om søkemotoroptimalisering med Trond Lyngbø fra Search Planet AS i Oslo, Norge.Google It: Medforfatter av internasjonal bok om SEO utgitt av Springer.

Medieomtale

Pluss mye, mye mer som du kan lese om.

Les mer
Trond Lyngbø forteller om søkemotoroptimalisering, også kalt SEO.

Ønsker du et foredrag innen SEO?

Det er alltid spennende med nye utfordringer, og våre SEO-konsulenter gleder seg til å høre fra deg.

Ta kontakt