Forbes-omtale.

Omtalt to ganger hos Forbes

Forbes er verdens mest anerkjente finansmagasin. Å bli omtalt hos Forbes er noe vi er meget stolt av. Det har skjedd ikke bare én gang, men to ganger!

I første saken ble Trond Lyngbø, Senior SEO-konsulent og grunnlegger av Search Planet, og SEOnomics, det tidligere arbeidsnavnet til Search Planet, omtalt i en sak som handlet om SEO og digital markedsføring. Trond ble løftet frem som en av verdens 25 fremste SEO-spesialister.

Les sakene ved å klikke deg inn på lenkene under:

Search Planet AS og Trond Lyngbø intervjues om SEO i Kapital

Tosiders intervju om SEO i Kapital

Kapital publiserte et tosiders intervju om SEO. Saken handlet om søkegiganten Googles makt og påvirkning på norske virksomheters finansielle resultater. Saken var en del av Kapital sin satsning på digital kompetanseheving for norske ledere. Det er både en tillitserklæring og en real motivasjonsboost å bli intervjuet av Kapital, det ledende og mest anerkjente finansmagasinet i Norge.

Saken ble kjempeflott. Både informativ og lettfattelig samtidig som den setter lyset på at SEO ikke lenger er en teknisk disiplin som hører hjemme på IT-avdelingen, eller en add-on til markedsføringen. Intervjuet får frem hvor kritisk søkemotorer og SEO er for de finansielle resultatene i enhver bedrift, og tilbakemeldingene vi har fått er utelukkende positive.

Vi har kjøpt rettigheter til å dele en PDF med hele intervjuet her på bloggen. Last ned og les hele intervjuet ved å klikke på lenken nedenfor:

Finansavisen om SEO

Intervjuet av Finansavisen

Finansavisen, en av de ledende finansavisene i Norge, publiserte et to-siders intervju i forbindelse med at norske bedrifter går glipp av milliarder på nett hvert år. Folk finner ikke frem til nettbutikker i Google-søk, og dette taper de store penger på.

Finansavisen omtaler også en av våre suksess-caser, hvor vår metodikk for SEO for nettbutikker og e-handelsaktører bidro til å øke omsetningen for en av våre kunder med flere hundre millioner kroner på under et halvt år. Les saken ved å klikke deg inn på lenken under:

På forsiden av Dagbladet

Etter at Finansavisen publiserte saken med tittelen»Går glipp av 425 mill. hver dag hele året», ble en kortversjon av intervjuet også publisert hos Dagbladet. Saken havnet på Dagbladets forside, og trendet i interne finans- og økonomi-kategorier. Saken hadde den samme tittelen som den hadde hos Finansavisen:

Dagens Næringsliv (DN) om Søkemotoroptimalisering (SEO)

Intervjuet av DN om Google-juks i finansbransjen

Lørdag 30. september 2017 publiserte Dagens Næringsliv (DN) en større sak om Google-juks og manipulering av Googles organiske søkeresultater innen bank- og finansbransjen. Saken handlet om tilbydere av forbrukslån, nærmere bestemt affiliates og agenter, som med uetisk søkemotoroptimalisering og skitne SEO-teknikker har manipulert seg til topps på Google. Trond Lyngbø i Search Planet ble intervjuet som fagekspert innen SEO, og var klar og tydelig på at det som Dagens Næringsliv (DN) avdekket, var klart brudd på Googles retningslinjer, og gjort med hensikt. Styreleder i bransjeorganisasjonen for søkemotormarkedsføring i Norge, Bra Søk, ble også intervjuet i samme sak. Les saken ved å klikke deg inn på lenken under:

Trond Lyngbø: SEO Columnist At Search Engine Land

Topplistet 5 år på rad hos Search Engine Land

Over 50 publiserte spalter om SEO siden 2011. Topplistet 5 år på rad. Flere av disse publiserte sakene har videre blitt omtalt og lenket til av andre nettsteder, hvor flere av dem er å regne som autoritative og internasjonalt anerkjente. Forbes er én av dem. Andre som har gjort det samme, er American Marketing Association og Adobe. I tillegg har spaltene blitt listet på en rekke round-ups over hele verden.

Search Engine Land har i en årrekke vært å regne som verdens fremste og mest anerkjente nettsted for nyheter og informasjon om søkemotorer, søkemotoroptimalisering (SEO) og søkemotormarkedsføring (PPC). Trond Lyngbø har vært fast spaltist hos Search Engine Land siden 2011, hvor han til nå har fått publisert over 50 spalter og blitt topplistet internasjonalt 5 år på rad.

Hos Search Engine Land har Trond også blitt intervjuet i forbindelse med viktige algoritmeoppdateringer, nye tjenester og funksjonalitet og viktige hendelser som påvirker søkemotoren på global skala. F.eks. intervjuet om den såkalte Hummingbird-oppdateringen, som er en av de største endringene hos søkegiganten i moderne tid:

 

SEO-konsulent Trond Lyngbø er topplistet hos Search Engine Land.

Marketing Land

Publisert spalte om digital transformasjon og SEO hos Marketing Land

Marketing Land er et søster-nettsted av Search Engine Land. Trond publiserte en populær spalte om digital transformasjon, om SEO og Googles rolle i dagens kundereise og søkemotorens makt og påvirkning på virksomheters finansielle resultater.

Jurymedlem under Gulltaggen Awards

Gulltaggen er Norges og Nordens største konferanse innen digital markedsføring, kommunikasjon, innovasjon, lederskap og kreativitet.

Som jurymedlem i Gulltaggen Awards 2013 var Trond sin oppgave å vurdere hvordan innsendte bidrag i kategorien «Activation» evnet å utløse konkrete og verdifulle handlinger, gjerne (men ikke nødvendigvis) handling av varer. Arbeidene må demonstrere nytenkning og bidra til økt merkevarestyrke, og samtidig vise en tydelig relevans for sine mottakere.

I 2018 var Trond nok en gang jurymedlem. Denne gangen i kategorien «Best bruk av data». Det ble vurdert hvordan innsendte bidrag i kategorien har tatt i bruk data som en sentral komponent og katalysator for å skape kreativ kommunikasjon.

Nominert til gjev pris innen innholdsmarkedsføring av Content Marketing Norge

Content Marketing Norge er en kunnskaps- og kompetansearena innen innholdsmarkedsføring. Under konferansen Epic Content Marketing 2015 ble Trond Lyngbø nominert i kategorien Årets King / Queen of Content – Årets Thought Leader (pris til en kvinne eller mann som har utmerket seg «ekstraordinært» innenfor faget eller som har tatt en sterk posisjon innenfor sin bransje).

Intervjuet av Digi.no om mobilsøk og Googles mobile søkeresultater

Digi.no er Norges ledende publikasjon rettet mot profesjonelle, ledere og beslutningstakere i IT-bransjen, med om lag 100.000 lesere ukentlig. Trond Lyngbø ble intervjuet i forbindelse med Googles opptrapping innen mobilsøk.

Kampanje

Kampanje.com er Norges ledende mediekanal innenfor digital markedsføring, kommunikasjon og medier. De tilbyr nyheter, informasjon og fagstoff for medie- og kommunikasjonsbransjen.

American Marketing Association (AMA)

American Marketing Association er en av verdens ledende markedsføringsorganisasjoner. Organisasjonen ble stiftet i 1937 og har over 30.000 medlemmer. Trond har blitt omtalt og sitert en rekke ganger i forbindelse med ulike saker om SEO, sosiale medier og digital markedsføring, både i nyhetsbrev (quote of the week) og fagartikler på nettstedet. En av disse sakene listes under:

  • Why Social Media Is Important (september 2013)

Adobe

Adobe Systems Incorporated er et av verdens største programvareselskaper. De leverer velkjente produkter som Photoshop, Illustrator, Indesign, Flash, Dreamweaver og Acrobat. De er også leverandør av Adobe Analytics, en kostbar og kompleks analyse-plattform, konkurrent av Google Analytics betalt-versjon. De omtalte Trond og lenket til en av hans fagartikler om SEO:

  • How Leaders Can Avoid Common SEO Mistakes (20. august 2013)

Hubspot

Trond ble intervjuet som fagekspert i Hubspots undersøkelse om content marketing / innholdsmarkedsføring. Hubspot oppsummerte data fra 700 markeder på kryss og tvers i hele Europa. Trond bidro med analyse og innsikt, og uttaler seg om de lokale forholdene innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring i Norden.

  • Driving Content Marketing Success 2015 [The Nordic Edition] (mai 2015)

Brick Marketing (intervju)

Trond ble intervjuet av det amerikanske selskapet Brick Marketing om Google organisk søk, SEO og hvordan det er å arbeide som SEO-konsulent i Norge.

WebProNews

Siden 1999, har iEntry, som WebProNews er en del av, vært en av de ledende innen online publishing og b2b annonsering. WebProNews er kjent for høy kvalitet, og iEntry har samlet sett over 50 millioner nyhetsbrevabonnenter. En av Trond Lyngbøs fagartikler om sosiale medier og SEO ble omtalt:

Business 2 Community

Business 2 Community er en Ad Age 150 Marketing Blog og er regnet for å være en av de mest populære business-bloggene internasjonalt. Fagartikler som Trond Lyngbø har skrevet har blitt omtalt og brukt som referanser:

Direkte TV (intervju)

I januar 2013 var Trond Lyngbø hovedgjest på Sosial Direkte. Facebook lanserte Graph Search. Trond ble intervjuet om SEO, Google organisk søk og sosialt søk. Intervjuet ble videofilmet og lagt ut på internett.

Foredragsholder på Performance-konferansen

Trond Lyngbø har vært foredragsholder på Performance-konferansen en rekke ganger. Performance-konferansen er i regi av INMA IAB-Norway, og har de siste årene blitt holdt på Saga Kino i Oslo. Tronds foredrag handlet om SEO og forretningsutvikling.

Foredragsholder på Epic Content Marketing-konferansen i 2016

Trond var foredragsholder på konferansen Epic Content Marketing i 2016, på Ingeniørenes Hus i Oslo, Norge. Trond holdt foredrag om SEO i innholdsmarkedsføring. Andre foredragsholdere denne dagen var blant annet Joe Pulizzi, Ann Handley, Jeff Bullas, Michael Brenner, Christine Calvert, Pontus Staunstraup og Audun Farbrot.

 

Foredragsholder på E-Commerce Norge-konferansen

11. og 12. februar 2015 ble Norges Varemesse i Lillestrøm forvandlet til Norges største arena for innovasjon og strategi innen digital markedsføring og netthandel. Selskaper som blant annet Twitter, LinkedIn og Wimp var representert med foredragsholdere. Trond holdt foredrag om SEO for nettbutikker og e-handel.

  • Tittel på foredraget: Slik dobler du veksten!

Trond har holdt foredrag om SEO for nettbutikker og e-handel to ganger på denne konferansen.

Publisert på SEObook.com

Trond ble publisert på SEOBook.com, en av de tre mest anerkjente nettstedene innen SEO-faget internasjonalt. En av de aller første SEO-nettstedene som kom internasjonalt. Nettstedet drives av Aaron Wall, en av pionerene innen SEO-faget internasjonalt. Han skrev en av de aller første bøkene om SEO og driver SEObook.com som et populært community for sine medlemmer. Hos SEObook.com har Trond fått publisert to fagartikler om søkemotoroptimalisering og SEO-strategi:

MOZ

MOZ (tidligere SEOmoz) er et annet nettsted på topplisten over de mest populære nettstedene innen søkemotoroptimalisering og inbound marketing i verden. Trond har skrevet følgende tre blogginnlegg på nettstedet:

Medium

På Medium har Trond publisert fagartikler om SEO og arbeid med SEO for nettbutikker, e-handel og ledelse:

SEMrush

SEMrush er en internasjonal anerkjent leverandør av SEO-verktøy og tilbyr en populær tjenesteplattform for digital markedsføring. En rekke av verdens ledende SEO-personligheter og store milliardselskaper er kunder.

Trond har blitt omtalt i forbindelse med SEO og Googles algoritmeoppdateringer, og de har lenket til Tronds fagartikler.

Vi samarbeider!

Vi samarbeider godt med både samarbeidspartnere, konkurrenter og leverandører. Og de setter pris på oss! 🙂

SEO-verktøy

SEO-ekspert Trond Lyngbø i Search Planet i Oslo, Norge, får SEO-pris under Nordic Search Awards 2019.

Trond Lyngbø er topplistet SEO-ekspert hos Search Engine Journal

Våre eksperter!

Uansett hvilket behov eller budsjett du har, kan vi hjelpe deg. Her er ditt team. Vi gleder oss til å høre fra deg.

Ta kontakt
Trond Lyngbø. SEO-konsulent, Search Planet AS, Oslo, Norge.

Trond Lyngbø

Senior SEO-konsulent og daglig leder av Search Planet. 15-års hands-on erfaring med SEO. Sterk på teknologi og strategi.

Om konsulenten
Jørgen Indsetviken, SEO-konsulent hos Search Planet AS i Oslo, Norge.

Jørgen Indsetviken

Teknisk SEO-konsulent, spesialist på teknisk søkemotoroptimalisering for store nettbutikker.

Om konsulenten
Jørgen Indsetviken og Trond Lyngbø, SEO-konsulenter i Search Planet AS, Oslo, Norge.

Trenger du hjelp med SEO?

Det er alltid spennende med nye kunder, og våre konsulenter gleder seg til å høre fra deg.

Ta kontakt