Konkurrentanalyse – du trenger den for å vinne!

Vet du hva konkurrentene gjør for å vinne over deg?

Med mindre bedriften din har monopol, har du konkurrenter. Og kun en konkurranseanalyse gir deg svar på:

  • Hvordan konkurrentene dine gjør det
  • Hva det er de gjør for å oppnå bedre resultater
  • Hva du kan lære av deres aktiviteter
  • Hvordan forberede og beskytte deg selv mot nye trusler
  • Finne ut om deres resultater er bedre eller dårligere enn bransjegjennomsnittet
  • Hvilke strategier de har

Dette er verdifull informasjon som kan gi deg et fortrinn fremfor konkurrentene. Og det krever ekspertanalyse og research, for å trekke gjennomførbare ideer ut av tilgjengelige data i analyseverktøyene, søkemotordatabasene og fra Internett.

Vi er eksperter på denne typen analyser, og har hjulpet våre kunder med å bruke innsikten til å skaffe seg en fordel foran andre aktører, slik at de holder seg foran konkurrentene.

Dette vil vi gjøre for deg

Vår analyse vil ta stilling til følgende spørsmål:

  • Hva kan du forvente vil skje i de neste 1–3 årene i bransjen din?
  • Hvordan kan du skaffe deg markedsandeler fra konkurrentene?
  • Risikerer du å miste kunder grunnet dårlige strategier?
  • Nøyaktig hva er det du må gjøre for å vinne dem tilbake?
  • Hva er første steg? Og det neste? Og neste?

Dette er områder hvor jeg kan hjelpe deg, som en erfaren SEO-konsulent. Jeg samarbeider med kundene for å finne ut:

  • Hvilke strategier de bruker (tradisjonelle kanaler, på nettet eller en flerkanals løsning)
  • Hvor godt disse strategiene fungerer for dem
  • Hvilke styrker som kan forventes, på kort sikt og på lang sikt
  • På hvilke områder de er svake – og hvor dere kan ta markedsandeler fra andre
  • Hvordan dere kan planlegge angrepet for å skaffe dere nye kunder
  • Hva du IKKE burde fokusere på (fordi det ikke er effektivt eller for konkurranseutsatt)

Hva du vil oppnå gjennom samarbeidet med oss:

1. Pålitelig og utfyllende informasjon som er basert på avansert analyse og involverer flere datakilder og elementer som

  • webanalyse
  • søkeordsanalyse
  • innholdsstrategi
  • innholdsmangelanalyse
  • referansemåling mot konkurrentene (eksisterende og potensielle)
  • evaluering av trusler og muligheter

2. Detaljert teknisk informasjon som dekker organisk søk og SEO, men som går langt utover det. Du får opplysninger som støtter beslutningstakere, virksomhetsstrategier, kommunikasjonsteam og mer.

3. Tips og retningslinjer for å hjelpe deg med å prioritere tiltak basert på fakta som er trukket fra korrekt og grundig analyse, heller enn å stole på magefølelsen, synsing og improvisering.

Rapportene våre vil struktureres på en måte som er:

  • tekniske, detaljerte og samtidig utradisjonelle
  • omfattende og fullstendig
  • gjennomførbare (så du får ting gjort)
  • kostnadseffektive og hjelper dere med å redusere ressurssløsing
  • beregnet på å hjelpe bedrifter med å møte finansielle mål raskere

Hvem har bruk for konkurrentanalysen vår?

Så å si alle Internett-bedrifter vil ha nytte av en viss grad av konkurranseanalyse, men tjenestene vi tilbyr er ideelt egnet for alle typer selskap som

  • har komplekse og krevende markedsføringsstrategier
  • har som mål å både informere og selge til potensielle kunder
  • driver markedsføring både på og utenfor nettet
  • er kjent med flerkanals markedsføring
  • driver e-handelvirksomhet og nettbutikker
  • retter seg mot forretningsmarkedet

Hvis du er en beslutningstaker i en stor organisasjon som er vant til å jobbe med interne markedsføringsavdelinger og bruker ansatte til å gjennomføre dine strategier, så vil du ha stor nytte av vår konkurranseanalyse. Selv om du ikke har særlig med kunnskap om SEO.

Våre kunder omfatter e-handels- og markedsføringsansvarlige som ønsker veiledning innen strategiplanlegging, og som foretrekker å jobbe med en erfaren konsulent som er kjent med de ulike aspekter ved administrasjon og overvåking av moderne vekststrategier med flere kanaler.

Litt om konsulenten:

Trond Lyngbø er en erfaren SEO-konsulent og rådgiver med 15 års erfaring innen SEO-faget. På Forbes.com presenteres Trond som en av verdens 25 fremste SEO-spesialister. Les mer om Trond her.

 

Be gjerne om et uforpliktende møte. Vi hjelper deg!