Content Audit

Eksisterende innhold blir analysert. Nytt innhold som du ikke har, blir funnet. Vi finner hull, svakheter og muligheter for deg! Slik at du klarer å tette hull i hele kundereisen på tvers av strategi, markedsføring, teknologi og lokasjon.

For dagens kundereise

Før handlet innholdsstrategi mest om kun å lage innhold. Nå er innholdsstrategi ansvarlig for at overordnet forretningsstrategi kan implementeres. Det krever tett samspill mellom salgsstrategi og markedsføring, og den jobben skal en god innholdsstrategi få gjort.

Innholdsstrategi

Har du en effektiv innholdsstrategi som fører til ønsket resultat og flere kunder, økt omsetning og lønnsom vekst? Fører innholdsstrategi til best samspill mellom salgsstrategi og markedsføring, som bedriftens overordnede forretningsstrategi krever å gjennomføres?

Content Marketing

Gjør content marketing som din innholdsstrategi krever for at bedriftens overordnede strategi kan gjennomføres? Alle kvalifiserte kunder, når du dem? Ekspertise, autoritet og troverdighet, oppleves bedriften slik av leserne?

Markedsføring

Lykkes bedriften optimalt med sine investeringer i markedsføring og aktiviteter som content marketing, SEO, og merkevarebygging? Har du god synlighet og konverterer kunder like godt lokalt som nasjonalt, uavhengig av enheter og lokasjon?

Salgsstrategi

Test hvor effektiv din salgsstrategi er, om den i det hele tatt fungerer. Gå til Google og søk på kategorinavn du finner på nettstedet med din mobiltelefon. Gjør det samme for topp 10 produkter og tjenester. Hvem finner du da?

Informasjonsarkitektur

Ligger det en kundesentrisk strategi bak nettstedets informasjonsarkitektur? Er den fundert på god og grundig nok dataanalyse og fakta? Eller satt av en som jobber med UX eller design? Ligger søkers intensjon og behov til grunn for mapping av søkeord med innhold, innholdstyper og kategorier, og i synk med Google?

Struktur og organisering

Din innholdsstrategi og innholdsproduksjon må gå på tvers av arkitektur, logisk semantisk URL-struktur med fokuserte hierarkier og være optimalisert for intensjon, konkurransesituasjon og i synk med Googles interne intensjonskategorier. Teknisk SEO og flere elementer som involverer sidetype-baserte templates, intenlenking og webutvikling, er essensielt. Det er en forutsetning og et krav, ikke et valg.

Søkeordsanalyse

Målretter du og optimaliserer fokusert og godt nok på tvers av overlappende fagområder og yrkestitler hvor Google evaluerer deg får du blir rangert for kunder på Google søk? Intern kannibalisering, finnes det? Bør du bryte opp kategorier i fokuserte underkategorier, introdusere undertema og innholdsklynger på egne nivåer for viktigste satsningsområder?

SEO

Advarsel: Content marketing er ikke det nye SEO. Det er naivt. Hvordan jobber du med søkemotoroptimalisering (SEO)? Ad hoc, eller strategisk? Solid teknisk søkemotoroptimalisering, lokal SEO, grundig SEO-analyse og en holistisk SEO-strategi som går langt utover kun nettstedet og rangering på nøkkelord, slik Google fungerer nå i dag? Eller for slik som Google fungerte før i tiden, og ikke gjør i dag?

Ta kontakt for mer informasjon
Kort om din konsulent

Unik kompetanse og ekspertise

  • Omtalt hos Forbes som en av verdens fremste SEO-eksperter.
  • Laget innholdsstrategi som i internasjonal konkurranse gjorde ham til topplistet spaltist 5 år på rad hos Search Engine Land og Marketing Land, med over 50 publiserte spalter.
  • Han er medforfatter av en internasjonal bok temaet som denne tjenesten handler om.
  • Har skapt vekst og finansielle resultater for sine kunder som omtales i finansaviser som finansielle suksesshistorier av nasjonal interesse.
  • Han er utvalgt som offisiell dommer i European Search Awards, hvor han evaluerer det beste innen SEO, PPC og Content Marketing.

Les mer om konsulenten på denne siden..

Uavklarte spørsmål?

Hei! Ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat

Ta kontakt!