SØKEMOTOROPTIMALISERING

Lokal innholdsstrategi


Har du en innholdsstrategi som tiltrekker kunder i nærområdet? Det kan ha stor effekt på markedsføringsresultatene dine.

Hvis ikke, bør du lese videre om hvordan vi kan hjelpe deg med å gjøre virksomheten din mer synlig på lokale søk.

Search Planet tilbyr kartlegging og analyse for virksomheter som arbeider med innholdsstrategi. Våre tjenester omfatter både innhold på virksomhetens eget nettsted og gjennom andre kanaler, og andre aktiviteter knyttet til innholdsmarkedsføring.

Skjermbilde fra Google Analytics etter SEO for nettbutikk

LØNNSOM VEKST

Vi skaper finansiell påvirkning


Langvarig høy effekt på forretningskritiske mål og KPIer.

HYPER-LOKALT

Hvorfor bør du ha en lokal innholdsstrategi for stedsmålrettet markedsføring?


I søk fra mobile enheter vises de mest relevante alternativene i nærområdet høyere opp. Google forsøker å matche lokale bedrifter med lokale kunder, derfor trenger du en lokal innholdsstrategi.

Hvis målet ditt er å trekke kunder fra nærområdet til den lokale virksomheten din og gjøre merkevaren bedre kjent lokalt, må du ha en lokal innholdsstrategi.

Dette er grunnen. Søkegiganten Google jobber hardt for å matche lokale bedrifter med lokale kunder, og dermed gi brukerne en bedre opplevelse og levere mer relevante søkeresultat. Mange faktorer og kriterier blir analysert før et nettsted rangeres på søkeresultatene.

Når du hjelper Google å forstå at innholdet er nyttig, relevant og tilbyr løsninger spesielt rettet mot behovene til mennesker i et bestemt område, øker du sjansen for at nettstedet vises høyere opp på resultatlisten.

Det vil ikke skje av seg selv. Innholdet må være planlagt, utviklet og utformet med lokale kunder i tankene.

Du bør vite nøyaktig hva folk er ute etter i bedriftene dine på forskjellige steder over hele landet. For mange virksomheter vil dette variere fra by til by. Den lokale konkurransen vil også variere fra område til område. Dette er faktorer som må tas hensyn til i lokal søkemotoroptimalisering.

Søk fra mobile enheter rangeres annerledes enn søk utført fra stasjonære datamaskiner. I søk fra mobile enheter vises de mest relevante resultatene i nærområdet høyere opp.

Hvis du ønsker å rangere høyt på alle disse kategoriene, og nå kundene dine uansett hvilken enhet de søker fra eller hvor de befinner seg, holder det ikke med én generell SEO-strategi.

Du må ha en lokal innholdsstrategi, og den lokale strategien må skreddersys og justeres for hver lokalitet du ønsker å nå kundene.

Den lokale SEO-strategien må være basert på lokalisert innhold. Og hva innebærer det? Vanligvis innebærer du at du må utarbeide mer innhold. Mye mer!

Dette er ressurskrevende. Det kan bety tre ganger så mye arbeid, eller kanskje ti.

Vi kan løse dette problemet for deg. Nei, vi kan ikke ta over arbeidsmengden. Det vi kan gjøre, er å hjelpe deg å prioritere. Vi kan fortelle deg hva du bør fokusere på for å oppnå best mulig resultat, og hva du ikke bør kaste bort tid på.

Vi skaper orden ut av kaos. I stedet for å bruke tid og krefter på å skrive store mengder innhold, eller improvisere basert på magefølelse, kan vi hjelpe deg å utarbeide en skreddersydd og helhetlig strategi for det lokale innholdet. Denne strategien vil matche dine unike forretningsmål og KPIer, gi deg flere lokale kunder og salg, og hjelpe deg å nå de strategiske målene dine.

  • Du vil bli kvitt overflødig innhold
  • Du vil bli mer finjustert og effektiv
  • Du får langvarige resultat
  • Du vil skape positive synergier som gjør deg mer synlig og lettere å kontakte

Resultatene vil vises raskt, du vil antagelig merke dem i inneværende budsjettår. Men ikke nok med det. De vil vedvare i mange år. Du vil oppnå merkevarebygging og kommunisere aktivt med potensielle kunder.

INNSIKT OG ANALYSE

Slik hjelper vi deg


Vi finner ut hvilket innhold du trenger, hvilke strukturelle endringer som må gjøres, og lager en plan for operativt arbeide for individuelle butikker, varehus og avdelinger. Et must for retail.

Vi hjelper deg med å

  • Finne ut hva lokale kunder er ute etter
  • Planlegge, utarbeide og produsere innhold de er interessert i
  • Ta beslutninger basert på faktiske tall fra pålitelige kilder
  • Fokusere på de forretningsmålene som er avgjørende for virksomheten
  • Måle ytelsen og effektiviteten av innholdet i å nå disse målene

Våre typiske kunder er også digitale, og har kunder i mer enn én geografisk lokalitet, fysisk. Noen har nettbutikker i kombinasjon med fysiske butikker og jobber med omnikanal markedsføringsstrategier.

Vi er internasjonalt anerkjent for vår ekspertise innen søkemotoroptimalisering, også kalt SEO. Vi sikrer blant annet innsikt og data om kundene i dine målgrupper. Denne kunnskapen er viktig for å skape godt innhold og gi en god brukeropplevelse. Grundig søkeordsanalyse og tjenester som SEO-analyse og SEO-strategi, er en del av dette arbeidet.

Data som vil hjelpe informasjonsarkitekter og webdesignere å forstå hvordan de skal

  • organisere nettstedet
  • sette opp URL-strukturen
  • gruppere innholdet i emner og temaer, og
  • koble delene sammen for best resultat

Forslag til hvordan du kan redesigne ditt nettsted eller nettbutikk for å drive mer organisk søketrafikk og få gode resultater i mange år fremover.

MEDIEOMTALE

Anerkjent SEO-ekspertise


Våre dyktige ansatte har over flere år oppnådd gode resultater og internasjonal anerkjennelse.

Forbes-omtale.

Omtalt og presentert som en av verdens 25 fremste SEO-spesialister.

Trond Lyngbø: SEO Columnist At Search Engine Land

Search Engine Land: Topplistet SEO-spaltist fem år på rad (50+ publiserte spalter.)

Google IT: Bok om søkemotoroptimalisering med Trond Lyngbø fra Search Planet AS i Oslo, Norge.Google It: Medforfatter av internasjonal bok om SEO utgitt av Springer.

Medieomtale

Pluss mye, mye mer som du kan lese om.

Les mer

Trenger du hjelp med lokal innholdsstrategi?

Det er alltid spennende med nye utfordringer, og våre SEO-konsulenter gleder seg til å høre fra deg.

Ta kontakt