I en omnikanalstrategi, er synlighet på Google essensielt. Det betyr at søkemotoroptimalisering bør ha høy prioritet. Ikke på grunn av søkemotoren i seg selv, men de som bruker den – altså kundene dine.

Skillet mellom online- og offline-aktiviteter viskes stadig mer ut. For å skaffe nye kunder er en helhetlig tilnærming til organisk søk og SEO-arbeidet nødvendig. Omnikanal-markedsføring er basert på å effektivt matche dine tilbud med kundens behov, til enhver tid og uansett hvor de befinner seg. Der spiller søkemotorer og SEO en viktig rolle.

Det er ikke lenger nok å bare være synlig på søkemotorer. Det er viktig at hver eneste aktivitet i din omnikanal-markedsføring jobber i samspill med hverandre.

En godt planlagt og korrekt implementert omnikanal-markedsføringsstrategi vil tilby kundene akkurat det de leter etter, uavhengig av om de bruker en stasjonær PC, bærbar PC, nettbrett eller smarttelefon, eller hvor de søker fra (lokalt, innenlands eller internasjonalt).

Når du kjenner kundene dine, og forstår hvordan de vurderer og velger produkter og tjenester, vil du

  • få flere kunder
  • øke salget
  • skape lønnsom vekst og ta nye markedsandeler

Har du oversikt over synligheten din for kundene i de ulike norske byene og stedene? Finnes du både når man søker fra en tradisjonell PC og via mobile enheter? Sjekk det ut selv, eller spør oss om hjelp til å finne det ut for deg. Kanskje du blir overrasket?